رضا عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر بازآفرینی بخش فرسوده، مرمت و معرفی بافت تاریخی شهر هم در دستور کار مسئولان زنجان قرار دارد.
وی با بیان اینکه بیشترین بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های غیر رسمی استان در شهرستان زنجان قرار گرفته است، یادآورشد: موضوع پایدار سازی شهری یکی از برنامه هایی است که دولت با جدیت در سطح کشور دنبال می کند.
عسگری اظهار کرد: بخشی از سکونتگاه های غیر رسمی زنجان در بافت مرکزی شهر قرار گرفته است که شهرداری به زودی تعدادی پروژه توسعه ای در این مناطق برای خدمت رسانی بهتر به ساکنان آن آغاز می کند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: موضوع دیگری که در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری مطرح است، منازل مسکونی مردم به شمار می آید که در معرض تعریض معابر قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمین، بنا شد بخشی از زمین های موجود را در نظر گرفته و با بلوک بندی برای انتقال ساکنان این واحدهای مسکونی قرارگرفته در طرح های توسعه ای و بازآفرینی شهر مورد استفاده قرار گیرند.
عسگری ادامه داد: دولت مشوق هایی برای ساکنان این مناطق در نظر گرفته است و به حتم از سوی اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری اطلاع رسانی خواهد شد.
فرماندار شهرستان زنجان این مشوق ها را شامل تسهیلات بانکی، تخفیفات عوارض و رایگان بودن پروانه ساخت شهرداری اعلام کرد و گفت: این موضوع هم پیش بینی شده است که در صورت نیاز، زمین های دولتی موجود در این مناطق در صورت کمک به بازآفرینی شهری به طور رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.
وی اضافه کرد: فرصتی برای بازآفرینی شهری ایجاد شده است و دولت در این زمینه عزم جدی دارد.
عسگری تاکیدکرد: دستگاه های خدمات رسان هم همزمان با آغاز پروژه های بازآفرینی شهری، باید برای اصلاح شبکه های خدماتی از جمله آب، برق و سایر خدمات دست به کار شوند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: همراهی مردم در این زمینه بسیار مهم است و از فرصت ایجاد شده برای اصلاح و بازآفرینی شهری باید نهایت استفاده را داشته باشند.
وی یکی دیگر از مسائل بافت تاریخی و قدیمی شهر را پایین بودن سرانه فرهنگی این مناطق برشمرد و از اعلام همکاری دستگاه های فرهنگی برای ساخت مساجد، کتابخانه ها و مدارس در این مناطق خبر داد.
ستاد بازآفرینی شهری از سال 95 در سطح کشور و استان زنجان فعالیت خود را آغاز کرده است و عزم جدی برای اصلاح بافت فرسوده، حاشیه نشینی و ناکارآمد شهری دارد.
زنجان 511 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد دارد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.