به گزارش ایرنا، احمد نصیری رئیس شورای اسلامی شهر زنجان 26 اسفند سال گذشته نامه اسماعیل دویران یکی از اعضای شورا مبنی بر آغاز تحقیق و تفحص در خصوص تیم دسته دوم فوتبال شهرداری زنجان ارسال می کند، نامه ای که طبق قانون اجرای آن باید به موافقت بیش از یک سوم اعضای شورای اسلامی شهر می رسید.
دویران که طبق قانون پس از دریافت نامه 48 ساعت برای تهیه گزارش تحقیق و تفحص فرصت داشت، به علت مواجه شدن با روزهای تعطیل پایان سال و عید نوروز، ارائه گزارش خود را به نخستین جلسه علنی شورای اسلامی موکول می کند.
در نهایت این عضو شورای اسلامی شهر زنجان، نتیجه گزارش آماده شده خود را روز سه شنبه /21 فروردین 96/ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مطرح کرد و گفت: هیچ اسناد و مدارکی از این تیم فوتبال خریداری شده در سال 1393 که هم اکنون کجاست و در چه شرایطی قرار دارد؟ موجود نیست.
دویران در گزار ش خود اعلام کرد: خرید این تیم در تیرماه سال 93 به هیات فوتبال زنجان پیشنهاد می شود و این هیات هم موضوع را به شهرداری منتقل می کند.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان اضافه کرد: در نهایت 19 تیر همان سال، جلسه ای در فرمانداری زنجان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی وقت استاندار زنجان و با حضور فرماندار شهرستان، شهردار، رئیس اتاق بازرگانی، مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیات فوتبال تشکیل می شود.
دویران اقدام به قرائت متن صورت جلسه همین نشست کرد و گفت: در این جلسه شهرداری آمادگی خود را برای خرید این تیم و اتاق بازرگانی توان خود را برای اسپانسری (حامی مالی ) آن اعلام می کنند.
به گفته این عضو شورا ، معرفی باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری به عنوان محل استقرار تیم، حمایت مالی شهرداری و اتاق بازرگانی، استفاده از امکانات استادیوم 15 خرداد برای برگزاری مسابقات و بهره گیری از امکانات تمام هتل های شهر در همان صورت جلسه قید و به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارسال می شود.
با تزریق پنج میلیارد ریال اعتبار معادل 500 میلیون تومان، به تیم لیگ دسته دوم شهرداری، به نظر این تیم خریداری و شبانه با بازیکنان قراردادها منعقد و اسامی آنان برای شرکت در مسابقات به فدراسیون ارسال می شود.
تیم با موفقت در مسابقات حاضر شده و به مرحله نهایی صعود می کند، در همین زمان تمام پنج میلیارد ریال تزیرق شده به اتمام می رسد و شهرداری موضوع را به اسپانسر دوم که همان اتاق بازرگانی است، اعلام می کند اما خبری از این حامی مالی به دست نمی آید.
در نهایت شهرداری لایحه ای مبنی بر لزوم تزریق 2 میلیارد و 500 میلیون ریال دیگر به تیم فوتبال به شورای اسلامی وقت در سال 93 ارسال می شود و اعضای شورا هم با توجه به موقعیت و موفقیت تیم و آمادگی برای صعود به لیگ دسته یک، با این لایحه موافقت می کند.
تیم در شرایط نا مساعد مالی به سر می برد و تزریق نشدن اعتبار کافی، منجر به شکست پیاپی و در نهایت حذف آن از مسابقات می شود.
تمام این جملات نتیجه بررسی و گزارش دویران بود که در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مطرح شد ضمن آنکه وی این جمله را هم افزود که هم اکنون هیچ اسناد و مدارکی از این موضوع وجود ندارد که آیا تیم به شکل رسمی به شهرداری زنجان واگذار شده است یا خیر؟ چرا که سند اصلی واگذاری تیم در میان اسناد شهرداری پیدا نشد.
دویران اظهار کرد: از سوی دیگر هیچ اطلاعات، اسناد و مدارکی از اینکه هم اکنون تیم در کجاست، در چه شرایطی به سر می برد یا به مکان دیگری فروخته شده است یا خیر وجود ندارد.
دویران تاکید کرد: هیچ کدام از مدارک و مستندات مربوط به مسائل مالی و هزینه کردها مشکلی ندارند، اما امروز تیم 2 میلیارد ریال بدهی دارد که در خصوص آن مدارک و فاکتوری در دست شهرداری نیست.
وی تاکید کرد: این پرسش ها در حالی است که در زمان واگذاری شهرداری شرط خرید تیم را انتقال نام و اسناد آن به نام شهرداری قید کرده بود.
هم اکنون جریان رسیدگی دقیق به سرنوشت تیم فوتبال شهرداری منتظر نظر اعضای شورای اسلامی شهر است که در صورت اقناع نشدن آنان از گزارش، موضوع به کمیته تحقیق و تفحص منتقل می شود.
این کمیته که اعضای آن را سه تا هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تشکیل می دهند، حداکثر طی سه ماه باید تمام اسناد و مدارک در هر سازمانی را بررسی کنند و در صورت قانع کننده نبودن گزارش ها، موضوع را به مراجع قضایی انتقال دهند تا دستگاه قضایی هم با سرعت با متخطیان و متخلفان برخورد کند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.