به گزارش خبرآنلاین؛ اسرافیل نیازی، مدیر کل دفتر فنی استانداری زنجان در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از پروژه‌ های عمرانی مهم شهر زنجان، با بیان اینکه بازارچه میوه و تره ‌بار گلشهر با 6 هزار و 500 مترمربع زیربنا، با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان و با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است، اظهار کرد: 42 درصد از این پروژه، سهم شهرداری و 58 درصد نیز سهم بخش خصوصی است و مدت اجرای قرارداد نیز 25 ماه بوده که تاکنون، 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ‌ریزی ‌ها، مقرر شده به ‌صورت دوره ‌ای و با حضور مدیران دستگاه ‌های مرتبط از پروژه ‌های عمرانی استان، بازدید شود و پیشرفت پروژه ‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: پارکینگ طبقاتی ارک، خیابان زینبیه غربی، پارکینگ طبقاتی سعدی، ساختمان مرکز کنترل ترافیک شهرداری، پارکینگ طبقاتی مشارکتی با انجمن حمایت از زندانیان، بازارچه میوه و تره‌ بار گلشهر و مجموعه تجاری-اداری مهدوی، پروژه ‌هایی هستند که مورد بازدید قرار گرفته و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه ‌ها قرار گرفت.
این مقام مسئول با بیان اینکه مبلغ سرمایه ‌گذاری در این پروژه مشارکتی، 27 میلیارد تومان است، ادامه داد: 36 درصد از این پروژه، سهم شهرداری زنجان و 64 درصد نیز سهم سرمایه ‌گذار بوده و پیش ‌بینی می ‌شود تا پایان سالجاری، بخش اعظمی از پروژه به بهره ‌برداری برسد.
مدیرکل دفتر فنی، ترافیک و حمل و نقل استانداری زنجان با اشاره به بازگشایی خیابان زینبیه غربی زنجان به عنوان یکی از مهم ‌ترین و تاثیرگذار ترین پروژه ‌های شهری، گفت: طول این پروژه، 900 متر بوده که 580 متر آن با هزینه ‌ای بالغ بر یک ‌و نیم میلیارد تومان توسط شهرداری زنجان به سرانجام رسیده و آماده بهره‌ برداری است.
وی با بیان اینکه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان نسبت به مسقف نمودن و سرپوشیده کردن نهرهای آب حاشیه معابر شهری تاکید دارد، افزود: استفاده بهینه از عرض معابر، ایجاد مناسب ‌سازی فضاها برای تردد و نظافت عمومی و جلوگیری از آلودگی و ریخته شدن زباله، از مزایای سر پوشیده کردن نهرهاست که در این راستا، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری را الزام به سر پوشیده کردن نهرهای معابر کرده است.
نیازی به روند احداث پارکینگ طبقاتی سعدی زنجان اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه توسط شهرداری و طی قرارداد با پیمانکار، انجام می ‌شود و از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، ابراز کرد: این پروژه، تلفیقی از کاربری تجاری با پارکینگ بوده و طبقه آخر آن نیز رستوران روباز می ‌باشد که پیش‌ بینی می ‌شود تا یک سال آتی به بهره ‌برداری برسد.
مدیرکل دفتر فنی، ترافیک و حمل و نقل استانداری زنجان، ساختمان مرکز کنترل ترافیک را یکی دیگر از پروژه‌ های مهم و موثر شهرداری زنجان دانست و یادآور شد: این ساختمان با زیربنای 2 هزار و 340 مترمربع و حدود 4 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و خرید تجهیزات مورد نیاز، دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که به زودی به بهره ‌برداری می‌رسد و سامانه تلفنی 137، مرکز پیام، مانیتورینگ و حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری به این ساختمان، منتقل می ‌شود که این امر، نقش بسزایی در کنترل ترافیک شهری دارد.
وی با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی دیگری با مشارکت شهرداری و انجمن حمایت از زندانیان در قالب 6 طبقه احداث شده است، گفت: این پروژه نیز مراحل پایانی خود را طی کرده و با رفع برخی ایرادات، آماده بهره ‌برداری است.
نیازی اضافه کرد: تاکید معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری بر تسریع در اجرای پروژه ‌ها و هماهنگی بیش از پیش بین دستگاه ‌های مختلف خدمات ‌رسان در اجرای منظم و به موقع طرح ‌های عمرانی است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 897486
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.