به گزارش ایرنا، پس از افتتاح رسمی پارک علم و فناوری استان زنجان در 19 اسفند سال 96، قرعه نخستین نشست تخصصی این پارک با مسئولان استان به نام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افتاد.
ناصر فغفوری بعداز ظهر دوشنبه در جمع کارآفرینان و مسئولان شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری حاضر شد و در کنار شنیدن سخنان آنان، از همکاری همه جانبه این سازمان با پارک خبر داد.
فغفوری در ابتدای این نشست اعلام کرد: امروز همه به این نتیجه رسیده اند که راه نجات کشور بهبود فضای اقتصادی و توجه به بهینه سازی فضای کسب و کار است.
وی اضافه کرد: خود را موظف می دانیم که همکاری تنگاتنگی با پارک داشته باشیم و با اختیار کامل همراه پروژه های تعریف شده در پارک باشیم.
نخستین موضوعی که در این نشست پس از مقدمه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح شد، نرخ زمین های شهرک صنعتی تخصصی آی تی استان بود که اعلام شد، بهای تعیین شده برای شرکت های دانش بنیان یا مستقر در پارک علم و فناوری بالاست.
فغفوری در پاسخ به این درخواست اعلام کرد که زمین های این شهرک ها با تخفیف های ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان یا مستقر در پارک به فروش می رسد، کافی است مدارک و مستندات لازم به مسئولان ارائه شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین گفت: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی از معافیت مالیاتی هفت ساله برخوردار هستند و در صورتی که این شهرک ها در مناطق کمتر برخوردار مستقر باشند این معافیت به 13 سال هم می رسد.
تقاضای دیگری که در این نشست مطرح شد، جلب سرمایه گذار یا تامین اعتبار برای تولید رنگ دانه با فناوری نانو و حشره کش های خانگی بود که فغفوری در پاسخ به آن هم اظهار کرد که در صورت دریافت مجوز طرح توسعه این واحد تولیدی امکان پرداخت تسهیلات مورد نیاز وجود دارد.
یکی دیگر از درخواست های مطرح شده تامین اعتبار برای تولید میلگردهای کامپوزیتی به منظور جایگزینی با میلگردهای فولادی بود که به گفته سازنده آن، این محصول از نمونه فولادی آن مستحکم تر، سبک تر، ارزان تر و منعطف تر است و با تمام صنایع دیگر درگیر می شود.
سازنده این نوع پلیمرها همچنین یادآورشد که در صورت حمایت در قالب تامین اعتبار می توان خط توسعه این واحد تولیدی را فعال ساخت و برای معرفی این محصول هم دست به کار شد.
درخواست دیگر مطرح شده رفع مشکلات زیست محیطی احتمالی پیش روی این واحدهای فناور بود که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به تعطیل کردن نمی کند بلکه ایرادهای زیست محیطی هر طرحی را اعلام کرده و انتظار رفع این نواقص را دارد.
امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه، عضویت فغفوری در شورای پارک علم و فناوری و بازدید از شرکت های مستقر در این پارک از دیگر رویدادهای این نشست بود.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.