به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهاد تلاش دارد با استفاده از ظرفیت تفاهم نامه های سایر دستگاه ها و از طریق آموزش و توانمند سازی فرصت های شغلی لازم را برای گروه های هدف فراهم کند.
وی یادآوری کرد: توجه جدی به طرح های اشتغالزا به ویژه در مناطق محروم در حوزه های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و توسعه خدمات اشتغال این نهاد بر محور شعار سال به مددجویان تحت حمایت از برنامه‌های راهبردی در سال جدید است.
صفری افزود: خوشه سازی واحدهای اشتغال از قبیل کفش دوزی در شهرهای هیدج و ابهر، فراهم آوری محصولات در طارم و ایجاد طرح های خلاقانه مانند کشت زعفران و گیاهان در مناطق مستعد استان برای اشتغال مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: سال گذشته بیش از2 هزارو 650 فرصت شغلی با سرمایه‌گذاری بیش از 36 میلیارد و 765 میلیون ریال برای مددجویان این نهاد ایجادشده که تحقق 113 درصدی برنامه را به دنبال داشته است.
وی یادآوری کرد: اغلب فرصت های شغلی ایجاد شده در زمینه کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، قالیبافی بوده که سهم بسزایی در استقلال اقتصادی و خروج آنها از چرخه فقر داشته است.
این مسئول ادامه داد: بیشتر شغل های ایجاد شده برای گروه های هدف پایدار بوده و بر این اساس و برای جلوگیری از انحرافات طرح ها بازرسانی نسبت به روند پیگیری و وضعیت طرح ها نظارت کامل دارند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌شده است طرح‌های اشتغال تولید محور با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب بر اساس مهارت و علاقه‌مندی گروه های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد برای جامعه هدف این نهاد در سال جدید ایجاد شود.
به گزارش ایرنا،هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.