رویا قهرمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 90 ارگان این بیماران به نیازمندان پیوند اعضا اهدا شد.
وی ادامه داد: بیشترین آمار رضایت خانواده بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو در استان، متعلق به شهرستان خرمدره است که این امر اتفاقی قابل توجه در حوزه اهدای عضو در کشور به شمار می آید.
قهرمانی اظهار کرد: طی سال گذشته اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در زنجان افزایش نزدیک 70 درصدی نسبت به سال 95 داشت که این موضوع نشان دهنده ارتقای فرهنگ اهدا در بین خانواده ها در این استان است.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان بر لزوم فرهنگ سازی جهت اهدای عضو برای نجات بیماران نیازمند به پیوند در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: روزانه به طور متوسط 10 بیمار در کشور به علت نبود عضو پیوندی، جان خود را از دست می دهند که با اهدای عضو می توان جان آنان را نجات داد.
وی با بیان اینکه از هنگام شناسایی بیمار مرگ مغزی، اقدامات و حمایت های ویژه ای برای کسب رضایت از خانواده های آنان جهت اهدای عضو انجام می شود، ادامه داد: تیم کارشناس و متبحر پزشکی متشکل از پنج متخصص با حساسیت های ویژه ای وضعیت بیماران مرگ مغزی را رصد می کنند و حتی بیشتر از خانواده ها دغدغه احیای این بیماران را دارند.
قهرمانی افزود: اگر خانواده ها درباره مرگ مغزی و نحوه تایید آن توسط کمیسیون پزشکی اطلاع داشته باشند، راحت تر با موضوع مهمی همچون اهدای عضو کنار می آیند.
به گزارش ایرنا شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال 87 آغاز به کار کرده است.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.