به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث مجتمع های خدماتی، رفاهی برای مددجویان تحت پوشش از جمله طرح های جدید این نهاد در سال جاری بشمار می رود که همکاری دستگاههای متولی در تحقق این امر مهم بسیار تاثیرگذار است.
وی یادآوری کرد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت نهاد با محوریت اشتغال و مددکاری حرفه ای و تخصصی انجام می شود و در این میان ایجاد طرح های اشتغال زودبازده در قالب مشاغل خانگی و خرد امکان خروج آنها را از چرخه حمایتی هموارتر می کند.
صفری افزود: در صورت تامین زمین مناسب برای ساخت مجتمع های خدماتی ،رفاهی برای گروههای هدف و اقشار نیازمند با هدف اشتغالزایی ،کمیته امداد نیز آماده سرمایه گذاری در این بخش با رویکرد محرومیت زدایی است.
وی بیان کرد: با احداث این مجتمع ها، گروههای هدف نیز بصورت انفرادی محصولات متنوع و متعدد خود را بفروش می رسانند و تحقق این امر مهم به خودکفایی آنها منجر می شود.
این مسئول ادامه داد: بر اساس بر نامه ریزی ها، منابع مورد نیاز احداث این مجتمع ها از طریق کمیته امداد و تجهیز واحدها نیز بصورت وام قرض الحسنه خواهد بود که مقدمات انجام این کار نیز فراهم شده است.
وی خاطر نشان کرد: رویکرد دیگر این نهاد افزایش مشارکت خیران در برنامه های اجرایی این نهاد است و تلاش می شود با افزایش شرکت فعالانه مردم در برنامه های اجرایی کمیته امداد زنجیره ای از خدمات اثربخش به جامعه هدف ارائه شود.
به گزارش ایرنا،هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.