امجد باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد سلاح کشف و ضبط شده، 28 قبضه ساچمه زنی و یک قبضه گلوله زنی قاچاق و 54 قبضه نیز ساچمه زنی مجاز بود.
وی اظهار کرد: از شکارچیان متخلف دستگیر شده 750 تیر فشنگ ساچمه، 49 تیر فشنگ چارپاره، 14 تیر فشنگ گلوله زنی برنو و 15 تیر فشنگ تک گلوله، به دست آمد.
باقری افزود: 45 رشته دام زنده گیری پرندگان، 52 عدد قفس پرنده، 2 عدد فلش مموری حاوی آواز کبک، 9 دستگاه لنسر (چوب ماهیگیری)، پنج رشته تور ماهیگیری دیواری، 2 عدد تیوب بادی، 2 دستگاه قایق بادی به همراه 2 عدد پارو، چهار عدد جلیقه نجات، 10 دستگاه پروژکتور، یک دستگاه تراکتور حفاری و 2 دستگاه موتورسیکلت از این شکارچیان متخلف کشف شد.
وی ادامه داد: از متخلفین دستگیر شده، لاشه پنج راس آهو، لاشه 2 راس بز وحشی با 2 جنین نارس، 13 سر خرگوش، 15 بطانه سنجابک درختی، یک قلاده گرگ و 130 قطعه ماهی، 12 قطعه کبک، یک قطعه کبوتر چاهی، هفت قطعه سهره، 45 قطعه سار،به دست آمد.
باقری به تعداد جانوران و پرندگان زنده گیری شده از سوی صیادان متخلف اشاره کرد و افزود: 36 بطانه سنجابک درختی و 350 قطعه انواع پرنده ازجمله کبک و سهره کشف شده، توسط عوامل محیط زیست در زیستگاه های اصلی خود رهاسازی شدند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این شکارچیان خاطی به جرم زنده گیری و شکار پرندگان و پستانداران، شروع به شکار گونه های جانوری و حمل سلاح قاچاق و نگهداری غیرمجاز و خرید فروش حیات وحش، دستگیر و به مراجع قضایی استان معرفی شدند.
باقری با اشاره به اینکه طی مدت یاد شده تعداد 141فقره تخلف شکار و صید از سوی متخلفین صورت گرفت، افزود: 26 فقره از پرونده های تشکیل شده، توسط مراجع قضایی استان رسیدگی و منجر به صدور رای شد، 2 فقره رای برائت صادر و 115پرونده مابقی نیز در دست بررسی است.
وی از تلاش های وافر مسئولان قضایی استان در خصوص رسیدگی حقوقی به تخلف شکارچیان خاطی و همکاری ماموران نیروی انتظامی و دوستداران محیط زیست استان زنجان در خصوص دستگیری متخلفین شکار و صید تقدیر کرد و از عموم مردم خواست در صورت مشاهده تخلف موضوع را به نزدیکترین واحد محیط زیست و یا از طریق شماره تلفن های 33554001 - 33541003 و 09392888657 اطلاع دهند تا اقدام قانونی لازم صورت گیرد.
باقری از تلاش شبانه روزی محیط بانان نیز تقدیر کرد و افزود: محیط بانان زحمت کش استان به صورت شبانه روز از حیات وحش و محیط طبیعی استان محافظت می کنند و به متخلفان هشدار داد دست از تخلف بردارند چرا که در صورت بی توجهی و اقدام به شکار حیات وحش، توسط محیط بانان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
به گزارش ایرنا، مناطق حفاظت شده 'سرخ آباد و انگوران'، سه منطقه شکار ممنوع 'فیله خاصه، خرمنه سر و خراسانلو' و 'پناهگاه حیات وحش انگوران' زنجان، که مدام مورد پایش قرار می گیرد محل های امنی برای حیات وحش این استان محسوب می شوند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.