محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تشدید نظارت اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی در همه شهرستان های زنجان و مرکز این استان به صورت ویژه درباره نظارت بر بهداشت عمومی فرآورده‌های خام دامی فعال شده بودند.
وی یادآورشد: طی مدت بیان شده از یکهزار و 553 واحد فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها و جگرکی ها یکهزار و 662 مورد بازدید شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: 25 مورد نمونه برداری از فرآورده های خام دامی این مراکز انجام شد.
به گفته حاج کاظمی، سه هزار و 419 کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل موارد غیر بهداشتی ضبط و از چرخه مصرف حذف شد.
وی ادامه داد: این مقدار فرآورده خام دامی ضبط شده، یکهزار و 413 کیلوگرم در مراکز عرضه و فروش، یکهزار و 476 کیلوگرم در کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی، 530 کیلوگرم نیز در رستوران ها و جگرکی ها بود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان یادآورشد: در تشدید نظارت های نوروزی امسال، 33مورد نیز با خودروهای عرضه کننده غیرمجاز فرآورده های خام دامی برخورد شده است.
حاج کاظمی گفت: در این مدت به طور میانگین 9 اکیپ نظارتی در سطح استان از هشت صبح تا 20 شب از مراکز فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها و جگرکی ها بازدید داشتند که بعد از این زمان فعالیت اکیپ های سیار دامپزشکی آغاز می شد.
حاج کاظمی، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره 1512 تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.
وی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره های دامپزشکی استان گزارش دهند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: به محض دریافت هر شکایت و گزارش تخلفات از مراکز بیان شده غیر از ساعت اداری اکیپ های سیار برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان یکهزار و 553 مرکز عرضه، کشتارگاه، بسته بندی، رستوران و جگرکی دارد.
از این تعداد 922 مرکز عرضه و فروش، 14 کشتارگاه و مراکز بسته بندی، 617 رستوران و جگرکی است.
نظارت دامپزشکی بر مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی به مناسبت نوروز 97 از 25 اسفند سال گذشته آغاز و تا 14 فروردین توسط 171 اکیپ با 256 نیرو در استان زنجان ادامه داشت.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.