اسماعیل مسلمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد کل پرونده های تشکیل شده طی سال گذشته به 2 هزار و 106 مورد می رسد.
وی یادآورشد: 367 مورد از این پرونده ها مربوط به گران فروشی و 235 مورد مربوط به کم فروشی بود.
مسلمی اظهار کرد: 100 مورد از این پرونده ها مربوط به تقلب، 14 مورد عرضه خارج از شبکه و 696 مورد درج نکردن قیمت و نصب نرخنامه بود.
مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اختفا و امتناع از عرضه کالا و خدمات پنج مورد، اعلام نکردن موجودی کالا هشت مورد و تداخل صنفی 12 مورد از این پرونده ها را تشکیل می دادند.
وی خاطرنشان کرد: 342 مورد از این پرونده ها مربوط به صادر نشدن صورتحساب، 12 مورد برگزاری حراج غیرقانونی و 37 مورد رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی بود.
مسلمی ادامه داد: 166 مورد از این پرونده ها مربوط به نداشتن پروانه کسب، 9 مورد عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع و 18 مورد خرید کالا خلاف ضوابط قیمت گذاری و توزیع بود.
مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تبلیغ محصولات- کالاها یا خدمات برخلاف واقع 6 مورد از این پرونده ها، حمل ونقل، نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق 175 و خسارت به اشخاص حقیقی یا حقوقی با فروش فوق العاده یا اقساط 53 مورد را تشکیل می دادند.
وی اضافه کرد: ضرر و زیان به اشخاص ثالث براثر وقوع تخلفات صنف 10 مورد از این پرونده ها و سه مورد عدم اجرای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولت بود.
این نظارت و بازرسی ها علاوه بر استمرار طی سال، در قالب طرح های مختلف برای ماه مبارک رمضان، فصل بازگشایی مدارس و پایان سال انجام می گیرد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.