به گزارش ایرنا علی وقف چی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان به نام گذاری سال جاری به نام 'حمایت از کالای ایرانی' اشاره کرد و افزود: اگر دغدغه رفع مشکلات جوانان، اشتغال و ناهنجاری های اجتماعی را داریم یکی از اساسی ترین راه ها، مصرف کالای داخلی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل حوزه شهرستان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: انتظار این است که توسعه طرح فاضلاب شهر زنجان براساس اولویت و لحاظ ترکیب جمعیتی در مناطق مختلف انجام پذیرد چرا که مشکل فاضلاب بیشتر در نقاطی است که تراکم جمعیتی بالایی دارند.
وقف چی اظهار کرد: در ارتباط با دفع پسماند روی در شهرک صنعتی روی نیز کارهای اساسی تا کنون انجام شده است و انتقال پسماند از این شهرک قطعی شده بنابراین لازم است مسئولان جهت تسریع در عملیاتی شدن این موضوع تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، نزدیک پنج میلیون تن پسماند صنعتی سرب و روی در مکان کنونی شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان انبار شده است و به گفته کارشناسان محیط زیست، بزرگترین خطر زیست محیطی استان زنجان محسوب می شود و شهرک صنعتی روی در 15 کیلومتری جنوب شهر زنجان و در کنار جاده بیجار قرار دارد.
به دنبال ایجاد دغدغه و نگرانی عمومی مردم زنجان در خصوص تبعات و مضرات پسماندهای ویژه، از 6 سال گذشته موضوع ساماندهی و جابجایی این پنج میلیون تن فیلتر کیک مطرح شده و در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
نماینده مردم شهرستان های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحاد و همدلی بین مسئولان اساس انجام کارها است، گفت: نگاه ما مچ گیری نیست بلکه نگاه ما پی گیری است چرا که نمایندگان بر اساس قانون اساسی حق نظارت بر امور را دارند.
وی با بیان اینکه باید بر اساس ظرفیت ها عملکرد خود را بسنجیم، خاطرنشان کرد: سربلندی کشور مستلزم تلاش مجدانه و شبانه روزی تک تک مدیران و مسئولان متناسب با ظرفیت های موجود است.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.