فرامرز نیک سرشت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از شعارهای انقلاب اسلامی بحث عدالت در امکانات، فرصت ها، زیر ساخت ها و میان مناطق مختلف بود.
وی یادآورشد: شکاف طبقاتی عمیقی بین آحاد مردم به ویژه در مناطق روستایی و شهری ایجاد شده بود به گونه ای که حداقل امکانات شهری در روستاها وجود نداشت و این مناطق شاهد محرومیت فاحشی بودند.
نیک سرشت اظهار کرد: با شکل گیری انقلاب، خدمت رسانی به مناطق محروم هدفگذاری شد و امروز یک شهروند ایرانی در هر نطقه به طور مساوی از امکانات برخوردار است، اگرچه نمی توان گفت که این وضعیت 100 درصد ایده آل است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: سطح آموزش های همگانی، استفاده از نیروی انسانی، فضای فیزیکی، توسعه خانه های بهداشت و برخورداری از آب شرب تا گسترش وسایل ارتباطی نمونه هایی از خدماتی هستند که طی 40 سال گذشته به مردم مناطق مختلف ارائه شده است.
وی تمام خدمات ارائه شده در مناطق محروم و روستایی را در راستای تحقق شعار متعالی برقراری عدالت برشمرد و خاطر نشان کرد: پس از جنگ تحمیلی، در دفتر ریاست جمهوری دفتر خاص مناطق محروم شکل گرفت و در تصمیم گیری ها، قانون گذاری، اختیارات مسئولان و تشکیلات اداری رسیدگی به مناطق محروم مورد توجه بود.
نیک سرشت ادامه داد: امروز یکی از معاونان رئیس جمهوری مسئولان رسیدگی به مناطق محروم را بر عهده دارند و در اشتغالزایی، رفع فقر، ماندگاری جمعیت و دریافت مالیات، مشوق های قابل توجهی برای این مناطق پیش بینی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: امروز یک روستایی خدماتی متفاوت از یک شهروند شهری دریافت نمی کند و خدمات ارائه شده در این مناطق از لحاظ ارتباطات، مهارت ها و توانمندی ها غیر قابل مقایسه با قبل از انقلاب است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.