فرهاد رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کارهای انجام گرفته پارکهای شاخص ارم، گلستان، رجائی، ملت برای حضور مردم در روز طبیعت آماده سازی شده است.
وی یادآوری کرد: پارک جنگلی خانه بوران واقع در جاده ترانزیت زنجان به تهران نیز با وجود اینکه تجهیز کامل نشده ، اما مشکلی برای استفاده مردم در روز طبیعت ندارد.
رفیعی افزود: برای پارک های یاد شده کارهای از قبیل تامین و یا تعمیر سرویس های بهداشتی، آب آشامیدنی مورد نیاز ، روشنایی و نظافت لازم انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری خدمات شهر شهرداری زنجان کیسه های نه به ریختن زباله نیز توسط سبزبانان این سازمان از اوایل صبح روز طبیعت نیز در پارک ها و بوستان ها در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان ادامه داد: توزیع هیزم رایگان و حضور عوامل این سازمان در پارکها و بوستان های شهر زنجان در صورت وقوع آتش سوزی احتمالی و گزارش به سازمان متولی امر برای مهار آن از دیگر تمهیدات اتخاذ شده در این روز به یاد ماندنی است.
وی خاطر نشان کرد: بوستان و فضای شهر موجود در شهر زنجان برای رفاه، آسایش و استفاده شهروندان ایجاد و احداث شده و بی توجهی به مسائل بهداشتی و مسائل زیست محیطی هزینه های زیادی را تحمیل می کند.
به گفته ی، رفیعی شهر زنجان 95 پارک و 64 فضای سبز و میدان دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون مساحت پارکهای اصلی و محله ای ، میادین و فضای سبز شهر زنجان 6 میلیون و 161 هزار و 455 متر مربع است که سرانه فضای سبز به ازای هر نفر 14.29 مترمربع است، در حالی که نرم کشوری بین هفت تا 12 متر مربع اعلام شده و زنجان وضعیت مناسبی در این بخش دارد.
در زمان حاضر 93 درصد فضای سبز شهر زنجان با آب خام و هشت درصد با آب آشامیدنی آبیاری می شود.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.