به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: روز هفتم فروردین 6 فقره تصادف جرحی و خسارتی در سطح جاده های این استان اتفاق افتاد که چهار مورد آن مربوط به بی احتیاطی و بی دقتی موتورسواران نسبت به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بود.
وی اظهار کرد: این چهار موتوسوار متخلف که دچار جراحت نیز شده بودند، از سوی کارشناسان پلیس راه، مقصر حادثه شناخته شدند.
شیرمحمدی افزود: برابر با قانون، ورود و تردد موتورسیکلت ها در آزادراه ها ممنوع است و عوامل پلیس راه در صورت مشاهده، نسبت به توقیف و انتقال این وسیله نقلیه خطرساز به پارکینگ اقدام خواهند کرد.
وی تصریح کرد: در صورت تصادف موتورسیکلت ها در سطح آزاد راه ها، اگر موتوسواران مقصر هم نباشد رانندگان مقصر در برابر این حادثه مسئولیتی نخواهد داشت.
رئیس پلیس راه استان زنجان، میزان جریمه موتورسواران در سطح آزاد راه ها را 900 هزار ریال اعلام کرد و گفت: موتورسیکلت ها یکی از مهمترین عاملان خطرآفرین در جاده ها محسوب می شوند که برخی از این موتورسواران به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و شاخص های ایمنی نه تنها موجب بروز حادثه در جاده ها شده بلکه خود نیز بیشترین ضرر را به لحاظ جانی متحمل می شوند.
به گزارش ایرنا، از آغاز طرح نوروزی پلیس (24 اسفند 96 تا پایان روز هفتم فروردین 97) در جاده های ارتباطی استان زنجان پنج نفر بر اثر وقوع چهار فقره تصادف رانندگی جان باخته اند.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.