به گزارش ایرنا، طرح رونق تولید از سال 95 در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت و با کسب موفقیت های مورد انتظار بار دیگر در سال جاری دولت این موضوع را در دست پیگیری قرار داد.
بر همین اساس هم استاندار زنجان در ابتدای سال جاری اعلام کرد که ایجاد هشت هزار و 678 شغل جدید ثمره اقداماتی است که با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی طی سال گذشته در این استان ایجاد شد.
اسدالله درویش امیری این را هم گفت که در ثمره همین اقدامات از هفت هزار و 100 شغل متزلزل در زنجان حمایت و به تبع آن از بیکاری این تعداد شاغل جلوگیری شد.
درویش امیری به سخنان خود اضافه کرد: در ثمره اجرای طرح رونق تولید و افزایش ظرفیت فعالیت واحدهای تولیدی، برای چهار هزار و 828 نفر شغل جدید ایجاد شد.
این روزها هم خبرهای خوش اقتصادی و تحقق اشتغال و مهمتر از همه جلوگیری از بیکاری عده ای و تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی منتشر شد.
خبری که به اتفاق می توان از زبان استاندار و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شنید.
در همین رابطه درویش امیری در آخرین گزارش خود اعلام کرد: مهمترین نتایج حاصله اجرای طرح رونق و برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کاهش نرخ استفاده کنندگان از بیمه بیکاری است.
استاندار زنجان اضافه کرد: جلوگیری از افزایش واحدهای غیر فعال دیگر ثمره این اقدامات است، ما اجازه ندادیم که به تعداد واحدهای غیر فعال اضافه شود و این به این معنا نیست که در استان واحد تعطیل نداریم، واحدهای تعطیل شده از گذشته همچنان وجود دارند اما اجازه ندادیم واحد فعالی تعطیل شود و این ثمره تلاش مسئولان به شمار می آید.
وی تاکید کرد: راه اندازی و احیای 29 واحد صنعتی تولیدی که از قبل آنها یک هزار و 417 شغل جدید ایجاد و از هشت هزار و 777 شغل هم صیانت شده است، ثمره همین اقدامات است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان هم گفت که امسال علاوه بر آنکه هیچ بنگاه اقتصادی در این استان تعطیل نشده، تا حد امکان برای فعال نگاه داشتن واحدهای تولیدی مشکل دار نیز کمک شده است.
محمد رضا یوسفی افزود: در برنامه ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سال جاری در حمایت از افراد تحت پوشش بیمه بیکاری ابلاغ کرده بود، این تعداد به سه هزار و 700 نفر می رسید.
وی یادآورشد: این رقم به هر میزان که کاهش پیدا کند، به همان مقدار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حمایت از کار و اشتغال موجود موفق عمل کرده است.
یوسفی اظهار کرد: امسال به جای آنکه سه هزار و 700 نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند، با اقدامات حمایتی انجام شده، سه هزار و 146 نفر از مقرری بیمه بیکاری برخوردار شدند و زنجان در نیمه نخست سال رتبه اول کشوری را در این زمینه کسب کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طی سال جاری 612 کارگر که در واحدهای تولیدی مشکل دار فعالیت می کردند و هر لحظه امکان داشت شغل خود را از دست بدهند، شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: 77 بنگاه اقتصادی مشکل دار شناسایی و حمایت و به حفظ اشتغال 11 بنگاه دیگر هم کمک شد.
یوسفی ادامه داد: امروز با افتخار می توان اعلام کرد که در سال جاری هیچ بنگاه تولیدی در این استان تعطیل نشد و اگر واحد تولیدی تعطیل است، این موضوع مربوط به گذشته می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم به این سخنان، اطلاعات جدیدی اضافه کرد: طی سال جاری، 10 هزار و 576 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شد.
ناصر فغفوری افزود: امسال در قالب طرح رونق تولید به 190 طرح یا واحد تولیدی 2 هزار و 346 میلیارد و 317 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
فغفوری اظهار کرد: 374 واحد یا طرح تولیدی به شکل پرداخت مستقیم و درج سامانه موفق به دریافت 981 میلیارد و 474 میلیون ریال تسهیلات شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس اعلام سیستم بانکی، بانک ها به طور مستقیم به یک هزار و 465 طرح یا واحد تولیدی هفت هزار و 248 میلیارد و 353 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.
وی یادآورشد: امسال 47 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار و در آن 201 پرونده بررسی و مشکل آن برطرف شد.
فغفوری بیان کرد: 77 درصد مصوبات این 47 جلسه تاکنون محقق و عملیاتی شده است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.