به گزارش ایرنا، یحیی رحمتی روز پنجشنبه در شورای اداری استان افزود: در روزهای عید نوروز، 55 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری و جاده ای و 16 پایگاه امدادی هلال احمر در سطح استان آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران هستند.
وی ادامه داد: برای اسکان مسافران نوروزی ظرفیت هتل های شهرستان زنجان 511 نفر، مهمانپذیرها 486 نفر، هتل آپارتمان ها 133 نفر، مسافرخانه ها 110 نفر، اقامتگاه های بوم گردی 120 نفر، اماکن وابسته به آموزش و پرورش چهار هزار و 100 نفر، کمپ های مسافری 6 هزار و 100 نفر و سایر واحدهای اقامتی ازقبیل مهمانسراهای اداره ها و خوابگاه های دانشجویی نیز 2 هزار نفر است.
رحمتی اظهار کرد: برای راهنمایی مسافران نوروزی 10 هزار بروشور شامل نقشه و معرفی جاذبه های گردشگری استان چاپ شده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 71 بازرس متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی و تعزیرات حکومتی بر نحوه ارائه خدمات به مسافران در مراکز اقامتی، رفاهی و گردشگری نظارت می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از صدور مجوز برای بهره برداری از 24 خانه بوم گردی در آستانه سال نو در استان اشاره کرد و گفت: این خانه ها برای افزایش ظرفیت اسکان در استان، و نیز ورود به بازارهای جدید و رشد و توسعه اقتصادی جوامع محلی ایجاد شدند.
رحمتی اظهار کرد: همزمان با ایام عید نوروز 28 نمایشگاه موقت عرضه محصولات صنایع دستی در مسیرها و اماکن گردشگری این استان دایر می شود.
وی افزود: 35 گارگاه صنایع دستی نیز در سطح استان به منظور طرح کارگاه گردی نوروزی در ایام نوروز به فعالیت می پردازند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تعداد مراکز عرضه محصولات صنایع دستی در شهر زنجان با رشد پنج برابری از 70 مرکز در سال 92 به 387 فروشگاه در زمان حاضر رسیده است.
گفتنی است بیشترین بخش تولید صنایع دستی استان زنجان در حوزه صنایع فلزی همچون مسگری و چاقو سازی است.
چاروق دوزی، گلیم بافی و ملیله کاری نیز از دیگر رشته ها و فعالیت های عمده در حوزه صنایع دستی در استان زنجان است.
به گزارش ایرنا حدود یک هزار و 800 اثر تاریخی در سطح این استان شناسایی شده است که 746 مورد از آن ها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده اند.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.