هدایت صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال تاکنون از طریق 2 هزار و 267 طرح فرش‌بافی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان چهار هزار و 691 متر فرش، گلیم و تابلو فرش بافته‌شده است.
وی یادآوری کرد: این نهاد 2 هزار و 267طرح اشتغال در استان زنجان برای جامعه هدف این نهاد ایجاد کرده و در این میان طرح اشتغال فرش‌بافی از طرح‌های زودبازده با بهره‌وری مناسب بوده و تلاش می شود با توسعه این طرح زمینه درآمدزایی خانوارهای مددجویی تحت حمایت بیش از گذشته فراهم شود.
صفری افزود: فرش بافته‌شده در 11ماهه امسال نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد دارد و در این میان بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در طرح فرش‌بافی از اقدامات مهم این نهاد است.
وی بیان کرد: بر این اساس از محل فروش تولیدات طرح‌های فرش‌بافی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان درزمینهٔ فرش، تابلو فرش و گلیم بیش از 40 میلیارد ریال عاید مجریان طرح‌های اشتغال فرش‌بافی این استان شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: اجرای طرح فرش‌بافی از طریق پرداخت تسهیلات پنج ‌تا 10 میلیون تومانی برای مددجویان مستعد تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق روستایی و محروم، افزایش مدت زمان باز پرداخت اقساط وام های فرشبافی از 36ماه به 60ماه به‌منظور توسعه طرح فرش‌بافی و اثربخش شدن اجرای این طرح در اقتصاد خانوارهای مددجویی ساکن این مناطق از برنامه‌های مهم این نهاد در حوزه اشتغال است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.