به گزارش ایرنا، سرهنگ منصور خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تشدید نظارت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی از اسفند امسال تا پایان سه ماهه نخست سال 97 خواهد بود.
به گفته وی، حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی از وظایف و اولویت های اصلی و اساسی این یگان با همکاری عموم مردم به شمار می رود و طی سال همه نیروها در حالت آماده باش قرار دارند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به استقرار 10 اکیپ یگان حفاظت منابع طبیعی در مناطق شهری و روستایی هشت شهرستان این استان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه مسئولان و دست‌اندرکاران در قالب کشیک‌های منابع طبیعی 24 ساعته تا پایان خرداد 97 آماده باش بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بر اساس قانون برخورد خواهند شد.
خسروی تاکید کرد: گشت‌های موتوری بخش خصوصی این یگان نیز بر اساس سال های گذشته نسبت به گشت زنی در عرصه های ملی و طبیعی اقدام خواهند کرد.
وی اظهارکرد: در حال حاضر مناطق بحرانی استان زنجان در شهرستان های زنجان، طارم و ماهنشان واقع است.
به گزارش ایرنا، مساحت مراتع ییلاقی شهرستان زنجان 45 هزار هکتار، شهرستان طارم 47 هزارو 758 هکتار و ماهنشان نیز 16 هزار هکتار است.
در شهرستان زنجان 974 دامدار، ماهنشان 661 دامدار و در طارم نیز 924 دامدار با پروانه وابسته به مراتع هستند.
کل اراضی مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل هاست.
این مراتع شامل 22 درصد مراتع درجه یک، 37 درصد مراتع درجه 2 و 41 درصد نیز مراتع درجه سه است.
شهرستان طارم 137 هزار هکتار اراضی ملی دارد.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.