به گزارش ایرنا، علی محمد نادرخانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کمبود آب مسئله ای نیست که با بارش های اخیر جبران شود چرا که سطح سفره های آب زیر زمینی استان زنجان طی سال های گذشته کاهش یافته و با نزولات آسمانی طی یک سال جبران نخواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در کشور و تحقق مصرف بهینه از سوی شهروندان اظهارکرد: همه باید با تمام توان بکوشیم تا نعمت آب به عنوان مایه بقا و حیات بشر به نسل های آینده انتقال یابد.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: وضعیت آب آشامیدنی شهر زنجان نه تنها بهبود نیافته بلکه نسبت به سال گذشته بسیار نگران کننده تر نیز شده است.
نادرخوانی یادآوری کرد: میزان ذخیره آب سد تهم به عنوان تنها منبع تامین آب سطحی برای شهر زنجان از 44 میلیون متر مکعب در سال گذشته به 36 میلیون مترمکعب در سالجاری رسیده و منابع آب های زیر زمینی استان نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان 231 هزار و 687 مشترک خانگی، صنعتی، تجاری، اداری، آموزشی، نظامی، اماکن مذهبی، فضاهای سبز و کاربردهای خاص در 21 شهر استان دارد.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.