ˈبه گزارش ایرنا، امجد باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موزه تاریخ طبیعی استان زنجان از 29 اسفند جاری تا 13 فروردین 97 از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر و 14 بعدازظهر تا 18 عصر به منظور بازدید مردم زنجان و میهمانان نوروزی، دایر است.
وی اظهار کرد: کارشناسان و محیط بانان حافظ حیات وحش و طبیعت زنجان در محل موزه تاریخ طبیعی حضور خواهند داشت تا به سوالات بازدیدکنندگان، پاسخ دهند و در صورت نیاز، توضیحات لازم را نیز در خصوص گونه های جانوری و گیاهی این استان و همچنین سایر گونه های جانوری کشوری موجود در موزه را ارایه دهند.
باقری افزود: در این بازدید بروشورهای حاوی اطلاعات درخصوص تنوع زیستی استان و آشنایی بازدیدکنندگان با مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست اعم از گونه های جانوری، آب و خاک و پناهگاه های حیات وحش زنجان در بین بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد.
وی تصریح کرد: در موزه تاریخ طبیعی استان زنجان، قریب 400 گونه مختلف گیاهی، کانی و سنگ های دریایی و جانوری شامل انواع پستانداران، پرندگان، حشرات، پروانه ها و خزندگان به صورت نمونه در معرض دید علاقه مندان به حیات وحش و طبیعت گذاشته شده است.
موزه تاریخ طبیعی این استان که در ابتدا جاده قدیم تبریز - زنجان و در محوطه پارک جنگلی ارم شهر زنجان واقع شده به منظور حفظ و نگهداری و همچنین نمایش گونه­ های جانوری و گیاهی، سنگواره­ها و نمونه ­هایی از برخی کانی­ها و سنگهای معدنی موجود در زنجان سال 73 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.