محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 11 ماهه گذشته از سالجاری 54 هزار و 125 هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های این استان ذبح شد که بیشترین آن با 14 هزار و 966 راس گاو و گوساله بود.
به گفته وی، از این تعداد کشتار دام، پنج میلیون و 152 هزار و 548 کیلوگرم گوشت وارد مراکز عرضه در استان زنجان شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی این مدت بیان شده از سالجاری 17 هزار و 870 دفعه از کشتارگاه ها، مراکز تولید، نگهداری و عرضه و خودرو های حمل فرآورده های خام دامی بازدید شده است.
حاج کاظمی، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره 1512 تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.
وی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره های دامپزشکی استان گزارش دهند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: به محض دریافت هر گونه شکایت و گزارش تخلفات از مراکز بیان شده غیر از ساعت اداری اکیپ های سیار برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سالجاری تاکنون 55 پرونده تخلف به مراجع قضایی زنجان ارسال شده است.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.