به گزارش ایرنا، سید هادی حسینی روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: می خواهیم شعر، ادب ، هنر، سنن و اخلاق و فرهنگ این سرزمین زنده بماند و در این عرصه اینکه دیگران به لحاظ سیاسی چه فکر می کنند، خیلی مهم نیست، و نباید در حوزه فرهنگ به این مساله توجه بیش از حد شود.
وی تصریح کرد: دولت، مجلس و قوه قوه قضاییه نمی توانند فرهنگ بسازند بلکه فرهنگ را مردم و فرهیختگان جامعه می سازند بنابراین باید تلاش کنیم برای آیندگان دستاوردهای قابل توجهی در این حوزه بجا بگذاریم، آنچنان که گذشتگان برای ما چنین کردند.
حسینی به اهمیت و جایگاه اخلاق اشاره کرد و گفت: اخلاق را در دامن فرهنگ خوب می شود تجلی و گسترش داد و از این طریق به آرمان های اخلاقی که هدف انبیا بود، دست یافت.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه محوری بر اساس نگاه آمایشی را از ویژگی های فعالیت های این وزراتخانه در دولت دوازدهم برشمرد و افزود: مبانی دینی و فعالیت های مبتنی بر اصول اسلامی و قرآنی و توجه به مولفه های فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی جزو اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجام فعالیت و ماموریت هااست.
وی توجه به ظرفیت های فرهنگ بومی هر منطقه را از دیگر اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود: بر این اساس مدیران استانی وظیفه دارند تا برجستگی های فرهنگ بومی را در استان ها تقویت کنند.
حسینی، بی توجهی به نهادهای فرهنگی و انجمن ها را از ضعف های حوزه فرهنگ خواند و گفت: ساختار خوبی در وزارت فرهنگ و ارشاد نداریم که بتواند بار فرهنگ را به دوش بکشد به همین دلیل اصلاح این ساختار گسسته در دستور کار وزراتخانه قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار زنجان و شماری از مدیران استانی، 'فاطمه کرباسی' به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی و از خدمات ناصر مقدم، مدیرکل و سرپرست سابق این اداره کل قدردانی شد.
7312/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.