به گزارش ایرنا، علی اشرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 11 ماهه گذشته از سالجاری 15 میلیون و 492 هزار و 787 قطعه طیور در استان زنجان کشتار شده است.
وی تاکید کرد: از این تعداد کشتار انجام شده 300 هزار و 522 لاشه طیور به دلیل موارد غیر بهداشتی اعم از بیماری های میکروبی و ویروسی، مسمومیت، لاغری مفرط زیر 800 گرم و دیگر موارد ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: وزن این لاشه های ضبطی 567 هزار و 831 کیلوگرم بود.
اشرفی، تعداد اندام های ضبطی طیور کشتار شده را 2 میلیون و 688هزار و 558 مورد اعلام کرد و افزود: وزن این اندام های ضبطی 206 هزار و 921 کیلوگرم بوده است.
وی تاکید کرد: از 15 میلیون و 492 هزار و 787 قطعه طیور در کشتارگاه های استان زنجان، 32 میلیون و 957 هزار و 192 کیلوگرم لاشه سالم و بدون موارد غیربهداشتی وارد چرخه مصرف شد.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه سلامت فرآورده‌های خام دامی با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط مستقیم دارد، افزود: کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های دام و طیور استان زنجان به طور مستمر انجام می شود.
اشرفی اظهارکرد: اکیپ های بهداشتی دامپزشکی به صورت مستمر بر مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان نظارت کامل دارند.
وی، از مردم خواست مواد پروتئینی با منشا دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ، عسل و دیگر فرآورده‌ها را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خرید کنند.
اشرفی متذکر شد: هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 6 کشتارگاه دام و طیور است که این تعداد طیور در چهار کشتارگاه ذبح می شود.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.