پروین علیجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز اهدای خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی در روزهای 2، چهارم، یازده و دوازده فروردین سال 97 طبق برنامه زمان بندی شده خدمات ارائه می کند.
وی یادآوری کرد: بر این اساس مرکز اهدای خون شهر زنجان در روزهای یاد شده از ساعت 9 صبح تا 18 عصر و در روز 12 فروردین نیز از ساعت 9 صبح تا 14 دایر خواهد بود.
علیجانی تاکید کرد: شهروندان همانند روزها و ماههای گذشته در واپسین روزهای آخر سال انتقال خون این استان را در امر تامین و ذخیره فرآورده خوبی بیش از گذشته یاری کنند.
وی بیان کرد: برای رفاه حال شهروندان نیز مرکز اهدای خون شهر زنجان روز 28 اسفند از ساعت هشت صبح تا 18:30 دقیقه فعالیت خواهد داشت و مراجعه کنندگان می توانند در ساعات یاد شده به این مکان مراجعه کنند.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: طی 11 ماهه امسال 30 هزار و 499 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که این تعداد در مقایسه با مدت سال گذشته 10 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: از مجموع مراجعه کنندگان چهار هزار و یک نفر معادل 13 درصد در طرح غرالگری شرکت کردند و در واقع نمونه گرفته شده است.
علیجانی افزود: از مجموع مراجعه کنندگان 20 هزار و 421 نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد 13 هزار و 897 نفر معادل 68 درصد مستمر تشکیل می دهد.
وی خاطر نشان کرد: طی 11 ماهه امسال و با اطلاع رسانی انجام گرفته سهم زنان این استان از اهدای خون 5.1 درصد اعلام شده اما این میزان ناکافی است.
به گفته این مسئول، 2.5 درصد از مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون استان ؛ پلاکت و پلاسما هدیه دادند.
به گزارش ایرنا ، 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.