به گزارش خبرآنلاین؛ به نقل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی در طرح کتابخانه گردی کتابخانه عمومی احمد مهدوی زنجان افزود: به‌طور مسلم کتاب و کتاب‌خوانی نشان‌دهنده رشد و فرهنگ آن جامعه بوده و این مسئله در کشورمان و در مقایسه با کشورهای پیشرفته با عقب‌ماندگی مواجه است.

وی اظهار کرد: چراکه میزان تیراژ کتاب نشان‌دهنده کتاب بخوانی هر کشوری بشمار می‌رود و متأسفانه در ایران تیراژ کتاب سه هزار جلد برای ۸۵ میلیون جمعیت وجود دارد که بسیارکم است.

این مرجع تقلید افزود: فعالیت‌های که در ارتباط با کتاب و کتاب‌خوانی در استان به‌ویژه شهر زنجان آغازشده روبه رشد داشته و از کارگزاران و خیرین جای تقدیر دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: روزی فرابرسد که کتابخانه ها بیش از گذشته پربار تر شود و تحقق این امر به ارتقای سطح علمی جامعه منتهی می‌شود.

آیت‌الله حسینی زنجانی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها نیاز جامعه را برطرف می‌کند ودر این ارتباط حجت تمام است و اگر گروه‌های هدف استفاده مطلوبی از این فرصت نداشته باشد به هدر می‌رود،.

وی افزود: طی بازدید انجام‌  گرفته از کتابخانه مهدوی کتاب‌های مفید، مرجع در حوزه‌های مختلفی وجود دارد و این مسئله در تمامی کتابخانه‌ها نیز مشهود است و امکان استفاده را برای همگان فراهم کرده است.

طرح کتابخانه گردی نیز همزمان با سراسر کشور در ۱۲ کتابخانه عمومی استان زنجان و ۴۶۷ کتابخانه کشور اجرا شد.

کتابخانه عمومی خیری احمد مهدوی شهر زنجان نیز در سال ۸۷ در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۹۰ مترمربع با زیربنای ۱۴۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید که هم‌اکنون این کتابخانه ۲ هزار ۳۰۹ عضو فعال، ۲۹ هزار و ۴۵۰ نسخه کتاب دارد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 881464
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.