حجت الاسلام علی اصغر رحیمی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح'سفیران انفال' در استان زنجان با همکاری روحانیون که معتمدین جامعه هستند با هدف حفظ و نگهداشت منابع طبیعی که متعلق به همه مردم و عرصه نشینان است از سال 93 در این استان اجرایی شد.
به گفته وی، روحانیون که مجریان طرح سفیران انفال به شمار می روند موضوع حلال و حرام کسب را در سطح روستاهایی که اقدام به استفاده غیرمجاز از این ثروت ملی می کنند، تبیین و از تصرف آنها نیز جلوگیری می کنند.
نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در اجرای این طرح روحانیون به روستاهایی که بیشترین دخل و تصرف در زمین های ملی را دارند، اعزام می شوند.
به گفته حجت الاسلام رحیمی نیا، برای نخستین بار در سال 94 استان های ایلام، خراسان جنوبی و زنجان مجری طرح سفیران انفال شدند که با نتیجه مثبت آن و کاهش قابل توجه تصرفات اراضی ملی بر اساس مبانی دینی این طرح در کل کشور به مرحله اجرا درآمده است.
وی با بیان اینکه از سال گذشته این طرح جزو برنامه های ترویجی اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری تعریف شده است، اظهارکرد: 10 تا 15 درصد از اعتبارات ترویجی نیز به اجرای طرح سفیران انفال تخصیص یافت.
نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با توجه به شرایط و موقعیت هرکدام از استان های کشور این طرح باید بومی سازی شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون استان زنجان 17 سفیر انفال در سطح روستاها دارد که 43 روستا را به منظور جلوگیری از دخل و تصرف در منابع طبیعی تحت پوشش برنامه های ترویجی خود قرار داده اند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.