به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان با بیان اینکه امنیت و هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای مختلف از عوامل زمینه ساز جذب سرمایه گذاری است، افزود: زنجان، امن ترین استان و جزو هماهنگ ترین استان های کشور در این حوزه است.
وی با بیان اینکه حفظ آرامش، توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری از عمده ترین دغدغه های مدیریت استان است، ادامه داد: طی سال جاری اتفاقات بسیار خوبی در ارتقای شاخص های اقتصادی و رونق کسب و کار در استان رخ داد.
درویش امیری با بیان اینکه زنجان جزو سه استان نخست کشور از نظر حصول درآمد است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری مازاد درآمدی هم داشتیم که با تلاشی که انجام شده، بخشی از این مازاد درآمد به استان باز خواهد گشت.
وی به رشد صادرات استان اشاره کرد و ادامه داد: زنجان از استان هایی است که بیش از سهم خود صادرات داشته است به طوری که تا سال 95 سهم استان زنجان از میزان صادرات کشور 86 صدم درصد بود که این میزان در سال جاری به 1.6 درصد رسید.
استاندار زنجان گفت: امروز صادرکنندگان استان محصولات صنعتی، معدنی، فرش و صنایع دستی و محصولات کشور خود را به 45 کشور دنیا صادر می کنند.
وی افزود: درآمد گمرک استان در زمان حاضر بیش از 35 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پید کرده است.
درویش امیری با بیان اینکه زنجان جزو پنج استان نخست کشور در میزان جذب سرمایه گذاری خارجی است، عنوان کرد: در زمان حاضر رتبه داخلی جذب سرمایه گذاری استان از رتبه 14 به رتبه 11 در بین استان های کشور ارتقا پیدا کرده است.
دوریش امیری از احیای 29 واحد صنعتی غیر فعال در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: از محل راه اندازی مجدد این واحدها، نزدیک به یک هزار و 500 شغل به آمار اشتغال در استان افزوده شد.
وی با بیان اینکه ما نگذاشتیم واحد جدیدی به واحدهای تعطیل شده استان اضافه شود، اظهار کرد: صیانت از 8 هزار و 777 شغل در سال جاری از نتایج مهم اقدامات صورت گرفته برای حمایت از واحدهای تولیدی است.
استاندار زنجان گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری استان از میزان 104 هزار نفر در شهریور 95 به 110 هزار نفر در بهمن سال جاری رسید و این در حالی بود که در این مدت پنج هزار از بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی استان بازنشسته شدند.
وی به اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان زمین های زراعی تحت پوشش آبیاری تحت فشار استان در دولت تدبیر و امید از 4 هزار هکتار به 16 هزار هکتار رسیده است.
بیست و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان روز شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد.
دکتر سورنا ستاری روز شنبه برای شرکت در آیین افتتاح پارک علم و فناوری زنجان به این استان سفر کرد.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.