محمدرضا یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه های پیش بینی شده برای طرح های مداخلات سیاستی اجرای طرح مشوق های بیمه ای مهم کارفرمایی است.
وی یادآورشد: در این طرح، اشتغال یک هزار و 935 نفر در این استان و 75 هزار نفر در سطح کشور پیش بینی شده است.
یوسفی اظهار کرد: این طرح نیازمند تامین اعتبار و ابلاغ به تامین اجتماعی است و با دریافت ابلاغیه فرآیند اجرا هم در دستور کار قرار می گیرد و از همین رو، تاکنون در این زمینه اقدامی نشده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اجرای طرح روستا – تعاون از دیگر طرح های مداخلات سیاستی است که از زمان ابلاغ آئین نامه ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: با هدفگذاری و شناسایی 48 روستا این برنامه در دست اجراست که تاکنون در 90 روستا اقدامات متناظر با طرح انجام شده است.
یوسفی تاکید کرد: به دنبال اجرای این طرح در این مدت برای 630 نفر فرصت شغلی ایجاد شده که از تحقق 187 درصدی اهداف پیش بینی شده خبر می دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در قالب اجرای طرح آموزش در محیط کار واقعی برنامه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مسئولیت ارائه آموزش های اشتغال محور به 760 نفر را بر عهده داشت که تعداد مجوزهای صادره خبر از آموزش 780 نفر برای ورود به بازار کار می دهد.
وی به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان در این استان اشاره کرد و ادامه داد: هدفگذاری انجام شده برای 2 هزار و 430 نفر بود که در این زمینه تعداد ثبت نام متقاضیان به چهار هزار و 700 نفر می رسد.
یوسفی ابراز کرد: از میان ثبت نام کنندگان، واجدان شرایط یک هزار و 500 نفر، تعداد واحدهای پذیرنده به 184 مورد، مجوزهای آموزشی صادر شده به 66 و تعداد عقد قرارداد به 61 مورد می رسد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در زمینه طرح کارورزی فقط 61 نفر موفق به ورود به بنگاه های اقتصادی شدند.
وی افزود: تعداد افراد به کار گرفته شده از طریق کاریابی ها طی سال جاری به یک هزار و 626 نفر می رسد.
اجرای طرح کارورز از ابتدای تیر سال جاری در سطح کشور با هدف برقراری ارتباط بین بخش تولید و صنعت و فارغ التحصیلان دانشگاهی آغاز شده است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.