سردار علی آزادی، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: خدمتگزاری در جهت تامین نظم و امنیت و ایجاد و حفظ آرامش جامعه و ارزشها و دستاوردهای نظام، افتخاری بزرگ برای نیروی انتظامی است و اگر امنیت و آرامش نباشد به حتم توسعه در بخش های مختلف ازجمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اقدمات معیشتی، رفاهی و دانشگاهی، اتفاق نخواهد یافت.
وی اظهار کرد: نیروی انتظامی زنجان کنترل خوبی را در ناآرامی های اخیر داشت که این در سایه همکاری و تعامل مردم و همراهی دستگاه و نهادها و اصحاب رسانه صورت گرفت و با توجه به اینکه صف مردم از آشوبگران جدا شد بنابراین با برهم زنندگان نظم و امنیت و تخریب کنندگان اموال عمومی، برخورد جدی شد و تعدادی از خاطیان نیز دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان به اجرای طرح مختلف نیروی انتظامی زنجان طی سال اشاره کرد و گفت: امسال در بحث تلفات جاده ای زنجان با کاهش 10 درصدی مواجه بودیم و فوتی ها 23 نفر نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشت و تعداد تلفات از 452 نفر سال 88 به نصف در زمان حاضر رسیده است.
آزادی افزود: طرح نوروزی امسال نیروی انتظامی زنجان از 24 اسفند آغاز شده و تا 14 فروردین سال 97 نیز ادامه خواهد داشت و تلاش خواهد شد با استفاده از کلیه امکانات و تجهیزات و بهره مندی از همکاران آموزش شده و توجیه شده، میزان تلفات جاده ای در نوروز امسال به پائین ترین سطح ممکن برسد.
وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده از سوی نیروی انتظامی زنجان برای چهارشنبه آخر سال نیز تصریح کرد: چهارشنبه آخر سال همواره مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفته است اما نیروی انتظامی با ارایه آموزش ها، هشدارها و حضور پررنگ در سطح خیابان ها، امنیت را حفظ و کنترل می کند تا حادثه تلخ و ناگواری برای مردم بوجود نیاید.
آزادی افزود: امسال میزان کشفیات مواد محترقه در این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 59 درصد افزایش داشته است و تاکنون تعداد 981 هزار عدد مواد محترقه کشف و ضبط و 40 نفر نیز در این رابطه دستگیر شده اند.
وی با اشاره به اینکه پلیس به هیچ وجه مخالف شادی و نشاط مردم نیست به تعداد وقوع قتل ها اشاره و اظهار کرد: امسال قریب 10 فقره قتل در زنجان اتفاق افتاده است که از این حیث در رتبه سی و دومین استان کشور قرار داریم.
آزادی افزود: بالای 85 درصد جرایم فضای مجازی که 70 درصد آن جرایم اقتصادی مالی و اخلاقی است توسط پلیس فتا زنجان کشف می شود.
وی با بیان اینکه در مقوله مبارزه و کشف کالاهای قاچاق نیز خوب و موفق عمل شده است، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، کالای قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال در زنجان کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 17 درصد رشد نشان می دهد که در این رابطه نیز 22 زن و یک هزار و 150 نفر مرد دستگیر و 666 دستگاه انواع خودرو نیز توقیف شد.
آزادی یادآور شد: در بحث سرقت های مهم 18 درصد کاهش، منزل 13 درصد کاهش، خودرو 7 درصد افزایش و موتورسیکلت 26 درصد و کیف قاپی 58 درصد کاهش و در سرقت های خرد نیز افزایش داشتیم.
وی، تصریح کرد: نزاع فردی نخستین جرایم زنجان را شکل می دهد و از این حیث جزو بیست و سومین استان کشور هستیم و با تدابیر اتخاذ شده و برخوردهای قانونی، این معضل رو به کاهش بوده و نزاع گروهی نیز بسیار کمتر اتفاق می افتد.
آزادی تاکید کرد: 52 درصد جرایم در شهر زنجان، 16 درصد در ابهر، 13 درصد در خدابنده، 5 درصد در طارم، خرمدره و ایجرود و 2 درصد نیز در ماهنشان اتفاق افتاده است و نیروی انتظامی با تمام توان در جهت کاهش جرایم گام برمی دارد.
وی ادامه داد: 20 درصد جرایم در استان زنجان مربوط به نزاع، 12 درصد اخلاقی، 11 درصد سرقت و پنج درصد نیز مربوط جرایم مالی است.
آزادی با بیان اینکه طی 11 ماه امسال 271 هزار و 774 تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش نشان می دهد و میانگین زمان حضور پلیس زنجان در صحنه نیز 8 تا 9 دقیقه است البته در برخی موارد بسته به نوع جرایم اتفاق افتاده ممکن است این زمان، بیشتر شود.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.