به گزارش خبرآنلاین؛ خلیل آقاجانلو در مراسم نهالکاری پارک بانوان زنجان با اعلام اینکه استان زنجان 2میلیون و 200 هزار هکتار مساحت دارد که 56 درصد از آن را اراضی ملی تشکیل می دهد، گفت: بر اساس مطالعات سازمان فائو خدمات زیست محیطی سالانه هر هکتار از این جنگل های این استان یک هزار دلار قیمت گذاری شده است.
وی ابزار امیدواری کرد، به جایگاهی برسیم که در نظام برنامه ریزی به این ارزش های زیست محیطی و اقتصادی این منابع توجه کافی شود.
آقاجانلو، ایران را کشوری خشک و نیمه خشک بیان کرد که 85 درصد آن به دلیل کمبود بارندگی ها و افزایش تبخیر در این وضعیت قرار دارد.
وی به توجه به اقتصاد سبز در دنیا اشاره کرد و افزود: موضوع توسعه با رویکردهای متعدد استفاده از انرژی های نو، کاهش مصرف انرژی، مدیریت پسماند، خاک و آب محقق می شود که کشورهای توسعه یافته به آن رسیده اند.مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان بیش از 65 هزار هکتار جنگل دارد، افزود: رقم ریالی خدماتی که این مناطق در طول سال به زمین می‌دهند، بیش از 2 هزار و 600 میلیارد ریال است.

آقاجانلو خاطر نشان کرد: خدماتی که این مناطق و مراتع در طول سال به زمین ارائه می‌کنند به مراتب بیشتر از درآمد حاصل از فروش نفت است.

ارتقاء سرانه فضای سبز

شهردار زنجان نیز در ین مراسم با بیان اینکه هر شهروند زنجانی از 14.29 مترمربع سرانه فضای سبز برخوردار است، افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده سرانه را در این بخش ارتقا دهیم و در کنار این، همکاری مردم نیز بسیار حایز اهمیت است.

مسیح الله معصومی ادامه داد: این در شرایطی است که سرانه فضای سبز کشوری 7 تا 12 مترمربع بوده و در مقایسه ، فضای سبز شهر زنجان دو مترمربع از نرم کشوری بیشتر است.

به گفته وی، تخریب و بی‌توجهی به افزایش سرانه فضای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهر کیفیت زندگی مردم را با مشکل مواجه خواهد ساخت و بر این اساس لازم است اقدامات مهم و عملی در راستای زیست‌پذیری بیشتر شهر صورت پذبرد.

در بخشی از این برنامه از خبرنگاران و رسانه‌های سبز استان زنجان تجلیل شدند.

اسدالله قربان زاده به عنوان روزنامه نگار سبز، سمیه محرمی به عنوان خبرنگار سبز تجلیل شدند.

همچنین مسیح‌الله سلطانی مدیر مسوول روزنامه صدای زنجان و بهروز حسینی سرپرست خبرگزاری بسیج نیز به ترتیب به عنوان رسانه سبز و خبرگزاری سبز تقدیر شدند.

کاشت نهال در پارک بانوان و نیز پارک رضوا ن منطقه زیباشهر از دیگر بخش های روز درختکاری در زنجان بود.

 

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 878010
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.