مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان از اجرای طرح نظارت بر بازار و اوزان در قالب طرح نوروزی از ۱۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، داود کارگرزاده، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان امروز (13 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: طرح نظارت بر بازار بر روی کالاهای پرمصرف نوروزی که مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد از جمله مواد غذایی، بهداشتی، شوینده ها، مواد شیمایی و قطعات خودرو است.

وی ادامه داد: این طرح شامل ترازوها و وزنه‌هایی که در میادین میوه و تره‌بار در مراکز عرضه عمده و جزئی و نازل‌های سوخت مورد استفاده قرار می گردد، است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این طرح بر مراکز تمرکز، توزیع و عرضه کالا نظارت می شود، ادامه داد: 378 مدیر کنترل کیفی در استان براساس رشته تحصیلی، تجربه، توان فنی و آزمون مهارت استخدام شده‌اند که پس از گذراندن دوره‌های کارآموزی در کارخانجات به کار گرفته می شوند و پس از اشتغال به کار ضمن حضور تمام وقت در یک نوبت کاری نسبت به بازرسی و کنترل مواد اولیه، محصول نهایی و شرایط نگهداری در تمام مراحل تولید به کارگرفته می شوند.

کارگرزاده با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی به مدت 5563 نفر ساعت توسط استاندارد ویژه مدیران کنترل کیفی برگزار شده است، ادامه داد: 37 جایگاه سی ان جی در استان وجود داد که از ابتدای امسال 67 بازرسی از این جایگاه ها انجام شده است و 22 جایگاه موفق شدند تائیدیه استاندارد را دریافت کنند.

وی به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و بندهای آن که در 2 دی امسال توسط ریئس جمهوری به سازمان استاندارد ابلاغ شده اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال 2274 وسایل سنجش مورد ارزیابی قرار گرفته که از این تعداد 2175 مورد، مقبول واقع شدند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه 1707 مورد از نازل‌های سوخت در این بازه زمانی مورد آزمون واقع شده است، ادامه داد: از این تعداد 2 مورد ردی وجود داشت.

وی به آزمون انجام شده در مورد 534 باسکول از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: از این تعداد 382 مورد، مقبول واقع شدند.

به گفته این مقام مسئول امسال 553 گواهی ایمنی و کیفیت برای آسانسورها صادر شد که 200 مورد مربوط به اماکن عمومی و 353 مورد مربوط به ساختمان‌های شخصی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.