به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار استان زنجان افزود: برنج، میوه شب عید، مرغ و گوشت از مهمترین این کالاها است.
درویش امیری با اشاره به اهمیت بازارچه های عرضه کالا در تامین اقلام ضروری شب عید مردم، اظهار کرد: ایجاد این بازارچه ها با همکاری شهرداری ها، اداره کل مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی با جدیت پیگیری گردد.
وی تاکید کرد: مسئولان این بخش باید با الگو گرفتن از سایر شهرهای بزرگ کشور مانند تهران، باید کمک حال تامین این کالاها برای مردم باشند.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: تا پایان اردیبهشت سال آینده، این ستاد به هیچ وجه اجازه هرگونه افزایش قیمت را به اصناف مختلف نخواهد داد.
درویش امیری با اشاره به نقش مهم مجمع امور صنفی در استان، خاطرنشان کرد: این مجمع برای باز ماندن اصناف و مغازه ها در روزهای تعطیلی عید هماهنگی های لازم را انجام دهد.
وی گفت: مردم و گردشگران استان انتظار دارند تا در زمان مسافرت به این شهر از بازار زنجان نیز بازدید کرده و خرید نمایند.
استاندار زنجان تصریح کرد: از فروشندگان انتظار داریم تا ملاحظه حال مصرف کنندگان را بنمایند، همچنین باید دستگاه های ناظر کنترل کافی را نیز بر فروشندگان داشته باشند.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: این سازمان برای تنظیم بازار شب عید سه نوع برنج هندی و تایلندی وارد کرده و به نسبت جمعیت در شهرستان ها توزیع کرده است.
عیدالله جعفری با اشاره به وضعیت بازار عرضه و تقاضای تخم مرغ در استان، تاکید کرد: در کل در چند ماه گذشته و برای کنترل قیمت تخم مرغ دولت در استان 182 تن تخم مرغ توزیع کرده است، که نزدیک 100 تن از آن تولید داخلی است.
وی افزود: همچنین برای کنترل قیمت گوشت بیش از 470 تن گوشت مرغ منجمد در بازار توزیع شده است و 19 تن نیز گوشت گرم وارداتی توزیع گردیده است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.