سرهنگ ابوالفضل طهماسبی، روز یکشنبه با اعلام برنامه های راهیان نور عمومی سال 96 که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد افزود: اردوهای راهیان نور گسترش پیدا کرده است و استقبال خانوادگی بسیار زیاد شده است که متاسفانه زیرساخت ها کم است و باید از ظرفیت ادارات و خیرین در بحث تامین زیرساخت های اردوگاه استفاده کنیم.
وی با تاکید براینکه راهیان نور در جامعه و بین افراد، علاقه مندان بسیاری پیدا کرده است اظهار کرد: تمام تلاش ها این است که این زیارت با معرفت به شکل مطلوب تری اتفاق بیفتد.
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، شعار امسال راهیان نور را 'ما توانستیم' اعلام کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس و طی 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در مقابل هجمه دشمنان ایستادیم و از تمام عرصه ها نیز موفق و سربلند بیرون آمدیم.
طهماسبی افزود: راهیان نور در حقیقت منتسب به شهدای گرانقدر و عزیز است که برای حفظ تمامیت ارضی ایران و امنیت، جانفشانی ها کرده و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
وی تصریح کرد: حماسه دفاع مقدس در امتداد عاشورا که سالهای سال اسلام را زنده نگه داشته است می باشد و حماسه عظیم عاشورا از نظر فکری، سیاسی، ایدئولوژی و عقیده، تداوم بخش راه انقلاب است.
طهماسبی با تاکید براینکه در روایتگری های راهیان نور باید به بعد منطقی، حماسی و عاطفی دوران دفاع مقدس توجه شود افزود: در زمان حاضر بهترین راه مقابله با هجمه های دشمنان دین، قرآن و ملت ایران، توجه به سبک زندگی شهداست و این سبک زندگی باید به درستی به نسل جدید منتقل شود.
وی تصریح کرد: اگر سبک زندگی شهدا را در زندگی های خود جاری و ساری کنیم به حتم در مقابل دسیسه های دشمنان که برای رسیدن به مقاصد شوم و پلید خود، برای جوانان و نوجوانان ما اسطوره سازی می کنند، غالب خواهیم شد.
طهماسبی با بیان اینکه امسال عملیات بزرگ راهیان نور استان زنجان اجرایی خواهد شد، افزود: امسال در بخش دانشجویی از 16 تا 24 اسفند تعداد یک هزار و 200 دانشجو در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی بازدید خواهند کرد و در این مدت، یک شب را در هورالعظیم و شط علی، بیتوته خواهند کرد تا تجربه حضور در جبهه را داشته باشند.
وی ادامه داد: راهیان نور عمومی استان زنجان نیز که متشکل از مردم تمام شهرستان های این استان خواهد بود از 24 اسفند جاری با رمز یا فاطمه الزهرا، کلید خواهد خورد و تا 13 فروردین 97 نیز ادامه خواهد داشت.
طهماسبی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور عمومی در قالب چهار کاروان 'یک دوره خواهران و سه دوره برادران' به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام خواهند شد، اظهار کرد: اردوگاه شهید باکری در خرمشهر آماده میزبانی از عموم مردم زنجان خواهد بود.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است سه هزار و ۸۰۰ نفر از مردم زنجان در اردوهای راهیان نور عمومی حضور پیدا کنند، افزود: در این مدت، برنامه‌های مختلفی چون نمایشگاه کتاب، ایجاد فروشگاه و بازارچه صنایع دستی، برپایی ایستگاه عکاسی، راوی گری دوران دفاع مقدس در اتوبوس، نمایش رزمی و فرهنگی، برگزاری یادواره شهدا، استفاده از مداحان بزرگ و بازدید از یادمان های عملیاتی و خاطره گویی، اجرا خواهد شد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.