به گزارش ایرنا ، سید بیوک موسوی روز شنبه در آئین افتتاح چند پروژه عمرانی شهرداری زنجان افزود: تجمع روز/ پنجشنبه/ تعدادی از کارگران شهرداری در ارتباط با برون سپاری فعالیت های خود به بخش خصوصی چندان زیبنده نبود و خویشتن داری شد.
وی اظهار کرد: وقتی شهرداری زنجان تصمیم می گیرد که فعالیت های بخش خصوصی را برون سپاری کند ،کار بسیار خوبی است که در قوانین آمده و بسیار نیز مورد تاکید است.
موسوی افزود: البته این موضوع توجه داشت اگر ایرادی در برون سپاری فعالیت ها وجود دارد، باید گفته شود تا حقی ضایع نشود و از قبل نیز باید همه جوانب آن را در نظر گرفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: برون سپاری درصدد آن نیست که حقوق یک کارگر نادیده گرفته شود و این موضوع باید مهم مورد توجه قرار بگیرد و از طرفی وقتی تصمیمی گرفته شد گربه و موش بازی ها باید کنار گذاشته شود.
وی بیان کرد: دستگاههای نظارتی با مسببان تجمع کنندگان برخورد خواهد کرد و با این موضوع تعارف نداریم و در این میان نیروی انتظامی با ورود به این موضوع برخورد چکشی نخواهد کرد و کارگران را به عنوان برادر خود می دانند.
موسوی خاطرنشان کرد: بر این اساس بجای ایجاد مشکل، ایراد واشکالات برون سپاری را برطرف کرده و سپس با گروه هدف اغنایی برخورد شود که تحقق این موضوع نتیجه بهتری را به دنبال دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: وقتی تصمیمی گرفته و ابلاغ شد باید با قدرت اجرا و البته دراین میان باید خیلی از مسایل و حقوق افراد لحاظ شود، تا خدای نکرده لطمه ای به سوابق و خواسته های انها وارد نشود.
این مسئول افزود: شهردار از سوی شورای شهر زنجان انتخاب شده و باید حمایت کرد این در حالی است در سال های گذشته شهردار منتخب پس از مدت کوتاهی عزل شده و تبعات ناخوشایندی داشته و بر این اساس باید تمامی جوانب را در نظر گرفت و باید اجازه داد تا برنامه های خود را عملیاتی کند.
وی بیان کرد: شهردار منتخب را باید حمایت،کمک و تعامل سازنده ای ایجاد و از تخریب اجتناب کرد.
موسوی تاکید کرد: مجموعه استانداری بنا به وظایف خود تعاملی مثال زدنی با همه دستگاههای اجرایی استان بویژه شهرداری خواهد داشت.
معاون استاندار زنجان ادامه داد: از تجمع هراسی نداریم و اشکالی ندارد که چند نفر معترض ،خواسته های خود را مطرح کنند و این موضوع با تبیین برطرف می شود.
وی اظهار کرد: پروژه ها را نباید مشمول مرور زمان کرد و البته موانعی وجود دارد و همه باید تلاش کنند این کارها به سرانجام برسد .
معاون استاندار زنجان، خاطر نشان کرد: یکی از کارهای مهم شهرداری این است که پروژه ها را در موعد مقرر به سرانجام برساند و شهردار کنونی نیز به این مهم توجه داشته است.
وی، بیان کرد: طولانی شدن پروژه های عمران شهری به طور قطع اعتماد مردم را سلب می کند و این مهمترین سرمایه برای همه دستگاهها بویژه شهردار محسوب می شود.

*** سرمایه گذاری در زنجان یک فرصت است
موسوی ادامه داد: سرمایه گذاری در شهر زنجان را باید به عنوان یک فرصت نه غنیمت جنگی تلقی کرد، وقتی سرمایه گذاری وارد این استان می شود به عنوان فرصتی که برای توسعه این شهر مفید واقع خواهد شد، نگریسته شود.
وی اظهار کرد: هر موانعی که در قوانین، دستور العمل های مربوطه وجود دارد، می توان از طریق کمیسیون ماده پنج برطرف و علاوه بر آن از تمامی افکار و اندیشه ها نیز استفاده کرد.
وی بیان کرد: به موضوع حقوق شهروندی نیز باید توجه کرد تا محیطی سالم، آرام برای شهروندان فراهم شده و در این میان از نظرات صاحبنظران و اندیشمندان نیز استفاده لازم را داشت.
این مسئول یادآوری کرد: شهرداری مقتدرانه فعالیت های خود را انجام دهد و اینکه گفته می شود اگر فرد بومی سکاندار مدیریت شهری می شد بهتر بود، شاید به دلیل برخی ملاحضات انجام خیلی کارها امکان پذیر نبود و در این میان باید به رای شورای شهر احترام گذاشت.

*** وظیفه شهرداری تولید ثروت در شهر است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: معتقدیم شهر به مثابه سرمایه مشاعی برای همه مردم محسوب می شود و همه باید این موضوع را باور داشته باشد.
وی یادآوری کرد: شهر متعلق به تک تک آحاد مردم بوده و شهرداری نیز یک دستگاه اداری حاکمتی مطلق نیست و به عنوان یک شرکتی است که وظیفه خدمات رسانی به شهروندان را برعهده دارد و در این مالکیت بصورت مشاعی سهیم هستند.
معاون استاندار زنجان ادامه داد: شهرداری صرفا برای هزینه کرد تاسیس نشده، و یکی از وظایف مهم شهرداری این است نه توزیع ثروت و امکانات ،بلکه ثروت تولید کند و این کار با مصوبه شورای شهر اجرا می شود.
وی اظهار کرد: شهردار منتخب، باید از تمامی حوزه ها سر رشته و اطلاعات کامل داشته و از همه مهمتر با مسائل اقتصادی آشنا باشد، چرا که مسولیت شهر را با تمامی ابعاد بر عهده می گیرد.
موسوی افزود: تحقق این مهم به جذب سرمایه گذار منجر می شود در حالی که با گفتار درمانی سرمایه گذاری انجام نمی شود و رفع موانع متعدد چشم انداز بهتری را ترسیم می کند.
موسوی گفت: در حوزه شهری به خانه تکانی نیاز داریم و هم اکنون جرقه هایی از این دست در شهر ایجاد شده و به طور یقین مجموعه استانداری از نوع برنامه های ارائه شده حمایت می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: به موضوع دیگری که باید توجه داشت این است که وقتی شورای شهر توسط مردم انتخاب می شود، مورد توجه تمامی مجموعه است.
وی یادآوری کرد: امروز باید مسائل و اختلافات کنار گذاشته شود و اجازه داد مدیریت شهری منتخب به مدت چهار سال فعالیت داشته باشد.
وی ابراز کرد: افرادی که درشورای شهر انتخاب شده اند نیز نقادانه و پرسشگرانه فعالیت های امور شهری را دنبال کنند اما نباید تخریب و یا مانع ایجاد کنند.
به گزارش ایرنا، با حضور مسوولان استانی پنچ پروژه شهری زنجان پاسگاه انتظامی مشترک شهرداری، اولین سرای محله در مساحت 500 متر مربع با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال، اولین آبنمای موزیکال،تاکسی اینترنتی و تخریب 13 پلاک باقیمانده پروژه سیزه میدان انجام شد.
پیش از این نیز معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفته بود: کارگران خدمات شهری شهرداری اطمینان خاطر داشته باشند که با واگذاری برخی از فعالیت های این دستگاه به بخش خصوصی حق و حقوقی از آنها ضایع نخواهد شد و نظارتهای مستمری در این مورد انجام خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.