حسین امیدمقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نرخ تورم ثبت شده در بهمن سال جاری نسبت به ماه قبل هیچ تغییری نداشته و ثابت مانده است.
وی یادآورشد: ثبت این نرخ ثابت در زنجان، در حالی است که نرخ تورم کشور طی بهمن امسال نسبت به ماه گذشته 0.1 درصد افزایش یافته است.
امیدمقدم اظهار کرد: در صورت بررسی همین نرخ تورم در 2 گروه عمده خوراکی ها و آشامیدنی ها و گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات می توان به اعداد جدیدی دست یافت.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم این استان در گروه خوراکی ها با 0.3 درصد افزایش نسبت به دی، در بهمن امسال معادل 11.1 درصد و همین نرخ در کشور بدون تغییر 12.8 درصد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم استان در کالاهای غیر خوراکی و خدمات با 0.1 درصد کاهش نسبت به دی، 5.2 درصد و در کشور با 0.1 درصد افزایش معادل 6.6 درصد بوده است.
امیدمقدم ادامه داد: روند افزایشی نرخ تورم استان در مقایسه با کشور، از دی پارسال آغاز شد به نحوی که در فروردین امسال این نرخ در زنجان 1.2 درصد بیش از میانگین کشوری بود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از اردیبهشت امسال روند کاهشی نرخ تورم در این استان آغاز شد و بر همین اساس در بهمن امسال نرخ تورم زنجان به 1.2 درصد کمتر از متوسط کشوری رسید.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.