شهردار زنجان با اشاره به اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی الزام قانونی است، گفت: کارگران شهرداری نگران آینده شغلی خود نباشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مسیح‌الله معصومی با اشاره به واگذاری امور شهری شهرداری به بخش خصوصی طبق ابلاغیه وزارت کشور است، گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی الزام قانونی است.

شهردار زنجان با بیان  اینکه اگر واگذاری امور شهری به شهرداری درست و اصولی انجام شود یک گام مثبت در راستای کمک به شهرداری و کارگران خواهد بود، ادامه داد: این اقدام به لحاظ مدیریت شهری به صلاح خواهد بود.

وی، با بیان اینکه برون سپاری امور شهری به بخش خصوصی طبق مصوبه شورای شهر و کاملا قانونی انجام می‌شود، تصریح کرد: کارگران مطمئن باشند حقی از آنها ضایع نخواهد شد.

معصومی با اشاره به اینکه جریان برون سپاری طبق تاکید و ابلاغیه وزارت کشور انجام شده، گفت: روزهای اخیر استاندار زنجان نیز به بحث واگذاری به بخش‌خصوصی تاکید کرده و این موضوع را اقدامی برای چابک‌سازی مجموعه اعلام کرد.

شهردار زنجان با بیان اینکه طبق قانون شهرداری از اول فروردین‌ماه حق پرداخت حتی یک ریال را نیز با قرار داد مستقیم به کارگران ندارد، افزود: ما در اجرای این موضوع مصمم هستیم.

معصومی با اشاره به اینکه تعهدات و ضمانت  لازم از پیمان‌کاران درباره حفظ نیروهای فعلی و البته پرداخت کامل حق و حقوق آنها اخذ شده، گفت: بر این اساس پیمان کار حق تعدیل حتی یک نیرو و کسر حتی یک ریال از حقوق کارگران را ندارند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه قانون هر موضوعی را که مصوب کند، پیمان کار باید همان را اجرایی کند، گفت: ما حتی برای اطمینان خاطر بیشتر کارگران به اندازه سه ماه حقوق کارگران از پیمانکار ضمانت نامه بانکی گرفته ایم.

معصومی با اشاره به اینکه پیمان کاران مختلفی هستند که با شهرداری قرار داده بسته‌اند، گفت: تمام امور فضای سبز و یک امور شهر تمامی مناطق  بدون اشتثنا به پیمان کار واگذار شده است.

شهردار زنجان، همچنین در خصوص تجمع تعداد محدودی از کارگران مقابل شهرداری و شورای شهر زنجان، گفت: کارگران چون از کم و کیف و نحوه برون سپاری اطلاعات دقیق ندارند، اقدام به تجمع کردند.

معصومی در پایان تاکید کرد: به‌هیچ عنوان حقی از کارگران ضایع نخواهد شد و با تمام قدرت از انان دفاع خواهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.