به گزارش ایرنا، غلامحسن احمدی روز پنجشنبه در ارتباط با اعتراض شماری از کارگران شهرداری زنجان نسبت به واگذاری امور به بخش خصوصی به خبرنگار ایرنا گفت: واگذاری فعالیت های بخش های مختلف شهرداری در راستای برون سپاری و چابک سازی این دستگاه انجام می شود و این در حالی است که فعالیت های مربوط به حوزه شهری با مشکلات عدیده ای مواجه بوده است.
وی بیان کرد: شهرداری زنجان واگذاری امور بخش های مختلف شهرداری به بخش خصوصی را به تدریج آغاز کرده و در این میان حوزه خدمات شهری از این امر استنثا نیست و این کار از اوایل سال آینده شکل رسمی تری خواهد یافت.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان ادامه داد: هم اکنون جمع آوری زباله و پاکسازی معابر شهری و خیابان ها به شکل سنتی انجام می شود و ورود بخش خصوصی به این کار امکان ارائه خدمات را بصورت مکانیزه و بهتر مهیا می کند که در توان شهرداری نیست.
وی بااشاره به اینکه وقوع حوادث و سوانح مختلف برای کارگران خدمات شهری در سال های گذشته مرگ آنها را رقم زد افزود: برون سپاری فعالیت ها امکان بروز خطرات احتمالی را نیز به حداقل کاهش می دهد.
احمدی افزود: طبق قانون شهرداری مکلف به واگذاری فعالیت های خود به بخش خصوصی است و این کار در سال آینده شتاب بیشتری خواهد یافت در حالی که اغلب شهرداری های کشور این کار را انجام داده اند.
وی ابراز کرد: شهرداری با انعقاد قرار داد به بخش خصوصی نیز این اجازه را نخواهد داد که حقوقی از کارگران تضییع شود و در صورت جابجایی نیروی کاری نیز علت آن به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی سال و با توجه به لیست تمامی حق و حقوق کارگران پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 540 کارگر در مناطق سه گانه خدمات شهرداری زنجان فعالیت می کنند و طبق برنامه ریزی انجام گرفته فعالیت های آنها به صورت تدریجی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.