امجد باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاقه مندان می توانند از ساعت هشت صبح تا 14 بعدازظهر از این موزه تاریخ طبیعی استان زنجان بازدید کنند.
وی اظهارکرد: هدف از تعیین روز جهانی حیات وحش را فرصتی خوب برای بزرگداشت و ارتقا سطح آگاهی‌ عموم درخصوص انواع گونه‌های گیاهی و جانوری جهان است و بازدید از موزه تاریخ طبیعی زنجان می تواند در آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مردم زنجان با حیات وحش و تنوع زیستی این استان بسیار موثر واقع شود.
باقری ادامه داد: علاقه مندان می توانند در این بازدید از نزدیک انواع گونه های جانوری شاخص این استان ازجمله آهو، کل و بز، قوچ و میش ارمنی، خرس قهوه ای، عقاب طلایی، سارگپه، گرگ، یوزپلنگ ایرانی، مار، عقرب و رتیل را مشاهده کنند.
به گزارش ایرنا، موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در تمام روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها از ساعت هشت تا 14 و جمعه ها نیز از ساعت 15 تا 19 برای بازدید علاقه مندان دایر است.
موزه تاریخ طبیعی این استان که در ابتدای جاده قدیم تبریز - زنجان و در داخل پارک جنگلی ارم شهر زنجان واقع شده به منظور حفظ و نگهداری و همچنین نمایش گونه­های جانوری و گیاهی، سنگواره­ها و نمونه­هایی از برخی کانی­ها و سنگ­های معدنی موجود در زنجان در سال 73 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
یکی از اهداف مهم موزه های تاریخ طبیعی، معرفی انواع گونه های جانوری بومی و غیربومی مهاجر می باشد که به همین منظور لاشه جانوران به صورت تاکسیدرمی شده در معرض دید عموم گذاشته شده است.
تاکسیدرمی در اصطلاح عامیانه خشک کردن لاشه جانوران است و در واقع با این هنر گونه های جانوری مختلف به ویژه جانوران درحال انقراض به منظور شناساندن و ارائه آموزش به نسل های آینده حفظ می شوند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.