رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به واردات کالا در 10 ماه امسال گفت: واردات کالا از گمرک استان زنجان 25 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر فغفوری امروز دوشنبه ( 7 اسفند) با اعلام این خبر با اشاره به عملکرد واردات استان در 10 ماهه سال 96 اظهار کرد: میزان واردات استان در 10 ماهه امسال بیش از 276 میلیون و 515 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: واردات کالا به لحاظ وزنی 264 هزار و 564 تن بوده که 177 درصد نیز افزایش وزن داشته است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان متوسط قیمت واردات را یک هزار و‌ 45 دلار عنوان کرد و افزود:  سهم واردات استان در 10 ماه امسال از واردات کل کشور از لحاظ ارزش 0.64 درصد بوده است.

وی با اشاره به ورود موقت کالا از گمرک را بیش از 20 میلیون و 370 هزار دلار اعلام کرد و گفت: از این لحاظ نیز با افزایش 44 درصدی مواجه بودیم.

فغفوری با اشاره به عمده اقلام وارداتی کالا به استان گفت:پوشک بچه، ماشین آلات، جعبه دنده، پودر قالب گیری، پلی وینیل، نوار چسب ویژه پوشک،مصنوعات پلاستیکی،پارچه نبافته، خاک روی وکنسانتره آن، نخ، خمیرچوب، ساختمان پیش ساخته، برق گیر، محدودکننده ولتاژ و توتون از کالای وارداتی امسال به استان بود.

وی پنبه،اسید سیتریک، هگزاامتیلن، آمینو اسید، پروپیلن گلیکول، الیاف اکریلیک، چوب اره شده، دی اکسید منگنز، کاغذ تیشو، کاغذ کرافت، کارتن، مقوا، پاکت سیگار، آنزیم، چسب، لاتکس، روان کننده، الکل چرب، قارچ کش، زغال اکتیوشده، لوله واتصالات لوله کشی و پیچ و میله را از جمله کالاهای وارداتی در 10 ماه امسال به استان زنجان عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اینکه واردات کالا به استان زنجان امسال از 43 کشور انجام شده است افزود: ترکیه، آلمان، ایتالیا، چین، بلژِیک، ایالات متحده آمریکا، سوئیس،گرجستان، رومانی، ازبکستان، روسیه، مصر، فنلاند، جمهوری کره، سوئد، فرانسه، هند، اسپانیا، روسیه، اردن و تایوان از کشور‌های مبدا صادراتی به استن زنجان است.

وی همچنین زیمبابوه،انگلستان، مجارستان، هلند، برزیل، لهستان، امارات متحده عربی، ارمنستان، مالزی، چک، آذربایجان، تاجیکستان، اتریش، ژاپن، ویتنام، اسلواکی، لیتوانی، استرالیا، عراق، لوگزامبورگ، دانمارک و پرتغال را از جمله کشورهای مبدا صادراتی کالا به استان زنجان اعلام کرد.

فغفوری در پایان سخنان خود ، با اشاره به علت افزایش واردات به استان زنجان گفت: شرکت پارس حیات (سرمایه گذاری بالغ بر 600 میلیارد تومانی ترکیه در استان) در زمینه تولید محضولات بهداشتی از قبیل پوشاک بچه و نیز تولید دستمال کاغذی فعالیت می‌کند که مواد اولید مورد نیاز که امکان تولید در ایران را ندارد از کشورهای دیگر تامین می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.