به گزارش ایرنا، علی عبدی پور روز دوشنبه در جلسه کمیته اشتغال شهرستان زنجان با بیان اینکه حل مسأله اشتغال، دغدغه اصلی مسئولان است، افزود: بخش بزرگی از مشکلات اجتماعی به معضل بیکاری در جامعه بر می گردد.
وی به تاکید رهبر معظم انقلاب پیرامون بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال جوانان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه عملکرد برخی بانک های عامل در سطح شهرستان، در پرداخت تسهیلات اشتغال ضعیف است.
عبدی پور بر لزوم آسان گیری بانک ها در اخذ ضمانت برای پرداخت تسهیلات اشتغال اشاره کرد و افزود: اهتمام به حل مسأله اشتغال یک اصل است و همه باید برای حل و فصل مسائل در این حوزه تلاش کنیم.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زنجان نیز در این جلسه گفت: تا کنون 439 طرح در قالب ایجاد اشتغال روستایی و 71 طرح نیز در قالب اشتغال فراگیر از شهرستان زنجان در سامانه 'کارا' به ثبت رسیده است.
اسماعیل آقاجانلو افزود: طی سال جاری تاکنون 449 مجوز راه اندازی مشاغل خانگی و نیز 36 مجوز پشتیبان در شهرستان زنجان صادر شده که میزان اشتغال زایی آنها حدود 285 نفر برآورد شده است.
وی اظهار کرد: از مجموع 449 مجوز راه اندازی مشاغل خانگی، 262 طرح تا کنون به بانکهای عامل معرفی شده که از این میزان به 58 طرح، سه هزا و 210 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، در قالب طرح ایجاد اشتغال در مناطق روستایی220 میلیاردریال اعتبار برای ارائه تسهیلات به شهرستان زنجان اختصاص یافته است.
سهم استان زنجان در طرح اشتغال فراگیر بیش از 2 هزار و 340 میلیارد ریال و در طرح ایجاد اشتغال در مناطق روستایی نیز یکهزار میلیارد ریال است.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.