عیسی نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون حدود 40 هزار بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته افزایش چهار تا پنج هزار نفری را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: حدود چهار هزار نفر از افراد تحت پوشش نیز با 10 سال سابقه کار بازنشسته شده اند و حدود یک سوم حقوق را دریافت می کنند.
نجفی افزود: از مجموع بازنشستگان این استان یک سوم آنها را زنان بازنشسته و بازمانده و 2 سوم دیگر را مردان تشکیل می دهند که خدمات لازم به آنها ارائه می شود.
وی بیان کرد: این کانون برای رفاه حال افراد تحت پوشش خدمات مختلفی نظیر طرح کرامت رضوی را اجرا می کند که بازنشستگان استان سالانه بصورت رایگان به مشهد مقدس اعزام می شوند.
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگاه استان زنجان ادامه داد: همچنین این کانون با همکاری بانک های عامل سالانه به تعداد 400 بازنشسته وام قرض الحسنه پرداخت می کند و در مجموع تلاش دارد خدمات رفاهی مناسبی را به گروه های تحت پوشش ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان در برخی اوقات با 2 روز تاخیر پرداخت می شود که امیدواریم وضعیت بهتری حاکم شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز مسعود علیاری مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان اعلام کرده بود که در مجموع شمار بازنشستگان اصلی و تبعی این سازمان امسال به طور میانگین 7.4 درصد نسبت به سال گذشته و شمار بیمه شدگان اصلی نیز حدود سه تا چهار درصد رشد داشته است.
وی خاطر نشان کرده بود: یکی از اقدامات شایسته دولت افزایش حقوق مستمری بگیران از 9 میلیون به 11 میلیون ریال است و سایر دستمزدها نیز 12.5 درصد افزایش داشته است.
همچنین علی محمدی مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز در ارتباط با نحوه هزینه کرد درمان بازنشستگان اظهار کرد: روزانه 2.5 تا سه میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی این استان صرف می شود.
هم اکنون 6 کانون فعال بازنشستگی در این استان فعالیت می کنند.
تعداد بیمه شدگان اصلی بیمه پرداز به این سازمان در استان زنجان حدود 177 هزار نفر است و با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران اصلی و تبعی جمعیت تحت پوشش به 530 هزار نفر می رسد.
هم اکنون هفت شعبه و هفت کارگزاری رسمی در سطح استان به بیمه شدگان خدمات حضوری ارائه می کند.
6085/7320
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.