حمید احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات در مقایسه با رقم 170 میلیون و 403 هزار دلاری مدت مشابه سال قبل، رشد 72 درصدی را نشان می دهد.
وی وزن این میزان کالای صادر شده طی 11 ماهه امسال را 144 هزار و 265 تن اعلام کرد که در مقایسه با ارزش وزنی 93 هزار و 503 تنی مدت مشابه سال گذشته رشد 54 درصدی را نشان می دهد.
احمدی اظهار کرد: در این مدت واردات استان هم شاهد افزایش 24 درصدی از نظر ارزشی و 118 درصدی از نظر وزنی است.
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت واردات 303 میلیون و 569 هزار دلاری به وزن 294 هزار و 563 تنی ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: این میزان واردات در مدت مشابه سال گذشته به 243 میلیون و 743 هزار دلار به وزن 135 هزار و 578 تن می رسید.
احمدی به کشورهای مقصد کالاهای صادراتی این استان به ترتیب ارزش اشاره کرد و گفت: ترکیه، عراق، چین، افغانستان، هند، امارات متحده عربی، اندونزی، پاکستان، کره، تایوان، ایتالیا، ترکمنستان، قطر، هلند، آذربایجان، روسیه، عمان، کویت، اردن، سوریه، کرواسی، سودان، مجارستان و ارمنستان از جمله این کشورهای مقصد هستند.
مدیرکل گمرک استان زنجان به 10 نوع کالای عمده صادراتی از گمرک این استان اشاره و آنها را شمش روی، شمش سرب، کاغذ کرافت، رومیزی ودستمال سفره از کاغذ، کاغذ تیشو، ترانسفورماتور، مویز، دوغ، شیر، ماست، خامه، پنیر، پلیمرپروپلین، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، اکسید روی، فرش و کف پوش اعلام کرد.
وی به مبدا کالاهای وارداتی به گمرک این استان اشاره کرد و ادامه داد: ترکیه، آلمان، ایتالیا، چین، بلژیک، ایالات متحده آمریکا، سوئیس، گرجستان، رومانی، ازبکستان، روسیه، مصر، فنلاند، کره، سوئد، فرانسه، هند، اسپانیا، روسیه، اردن، تایوان، زیمبابوه، انگلستان، مجارستان، هلند، برزیل، لهستان، امارات متحده عربی و ارمنستان از جمله این کشورها به ترتیب ارزش کالاهای وارداتی هستند.
احمدی ابراز کرد: ماشین آلات خط تولید، پودر قالب گیری، پل وینیل، نوار چسب ویژه پوشک بچه، مصنوعات پلاستیکی، پارچه نبافته، سنگ روی و کنسانتره های آن، نخ پلی آمید، نخ پلی استر، برق گیر، محدودکننده ولتاژ، سکسیونر، باطری، اسید سیتریک، هگزامتیلن، پروپلین گلیکول، الیاف اکریلیک، الیاف سنتتیک، روغن ترانسفورماتور، کک متالوژی و توتون و تنباکو، مهمترین محصولات وارداتی به گمرک این استان هستند.
مدیرکل گمرک استان زنجان از افزایش 73 درصدی درآمد گمرک این استان طی 11 ماهه امسال خبر داد و مبلغ این میزان درآمد را یک هزار و 703 میلیارد و 164 میلیون ریال و در مدت مشابه سال گذشته را 984 میلیارد و 808 میلیون ریال اعلام کرد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.