سید رضا موسوی افزود: پنج میلیون تن پسماند در شهرک تخصصی روی زنجان دپو شده و این امر آلودگی محیط‌زیست را برای منطقه به وجود آورده است و اقدام زیست محیطی انجام نمی شود.

وی اظهار کرد: باید مدیریت پسماند توسط شرکت خصوصی در زنجان به خوبی انجام شود ولی این مهم در حد خوبی نیست و موضوع انتقال پسماند در دستور کار است.

مدیرکل محیط‌زیست استان زنجان با بیان اینکه باید نسبت به ارتقاء مدیریت پسماند در این شهرک اقدام شود تا چالش‌های زیست‌محیطی موجود در شهرک تخصصی روی از بین برود، گفت: این شهرک بزرگ‌ترین تهدید برای محیط‌زیست استان بوده و در حال حاضر شهرک روی زنجان، به‌عنوان یک تهدید جدی به لحاظ آلودگی محیط‌زیست استان و شهر زنجان است.

موسوی یادآور شد: سلامت افراد جامعه برای سازمان حفاظت محیط‌زیست مهم است و این سازمان برای ارتقای این مهم توجه جدی دارد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد توسعه باید پایدار باشد و سازمان محیط‌زیست در راستای افزایش نظارت و کنترل‌های جدید مصمم بوده است، گفت: باید در مسیر به‌روز کردن تکنولوژی‌ها حرکت کنیم و بخش خصوصی هم همکاری لازم را داشته باشد.

مدیرکل محیط‌زیست استان زنجان ابراز کرد: آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین عوامل در بروز مرگ‌ومیر است و در این راستا محیط‌زیست فعالیت‌های خوبی برای کاهش آلودگی‌های هوا انجام داده است.

موسوی از وجود بیش از هزار و ۲۱۸ واحد صنعتی در استان زنجان خبر داد و افزود: در حال حاضر چهار شهرک صنعتی در استان زنجان سیستم تصفیه پسماند دارند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 870218
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.