رضا ملایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه گذر از نوروز برنامه های متنوع شاد و فرهنگی را در خود جای داده و تلاش می کند با رویکرد متفاوت تری در مقایسه با سال های گذشته لحظات خوب و مفرحی را برای گردشگران و بازدید کنندگان از اقصی نقاط استان و کشور مهیا کند.
وی اظهار کرد: بر این اساس و برای اولین بار با همکاری شهرداری سلطانیه جشنواره غذاهای سنتی و صنایع دستی از 28 اسفند تا 13 فروردین 97 در این شهر برگزار می شود که هدف از اجرای این برنامه معرفی غذاهای سنتی و به ویژه صنایع دستی است.
ملایی افزود: بر این اساس فراخوان حضور علاقمندان برای حضور در این جشنواره به ویژه حوزه صنایع دستی اعلام شده و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت از دیگر مناطق استان نیز برای شرکت در این برنامه دعوت خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان ادامه داد: شهرداری سلطانیه 30 غرفه مربوط به برنامه های نوروزی را در محدوده ای شهر سلطانیه مشخص کرده و متقاضیان انواع محصولات صنایع دستی را بفروش می رسانند.
وی، اجرای برنامه مختلف فرهنگی و برنامه زنده رادیویی از قطب گردشگری استان را دیگر برنامه های ویژه نوروز ذکر کرد و گفت: طبق برنامه ریزی ها تلاش شده برنامه های بهتری نسبت به سال گذشته در سلطانیه برگزار شود، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد.
ملایی افزود: هم اکنون شهرداری سلطانیه وظیفه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در آماده سازی برنامه های نوروز را عهده دار شده و این موضوع به دلایلی مختلفی باز می گردد که فعالیت این حوزه در سال های آینده بسیار چشمگیرتر خواهد بود.
وی بیان کرد: افزایش سوئیت های اقامتی در جذب و ماندگاری گردشگران و معرفی مسیرهای گردشگری این شهرستان نقش تعیین کننده ای دارد و براین اساس احداث 16 واحد توسط شهرداری آغاز شده که طی سال آینده به بهره برداری می رسد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان سلطانیه ادامه داد بحث حمایت و مرمت از خانه های بوم گردی با توجه به حفظ بافت قدیمی برای جذب گردشگر و توریسم در دستور کار قرار دارد و تحقق آن نتیجه بهتری را ترسیم می کند.
وی خاطر نشان کرد: این شهرستان به دنبال افزایش گردشگران و بازدیدگنندگان برای بازدید از مکان های تاریخی نیست، بلکه کیفی سازی و افزایش درآمد اقتصادی را مورد توجه قرار داده است.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز سرپرست فرمانداری سلطانیه اعلام کرده بود: براساس برنامه ریزی ها اقامتگاههای بوم گردی در این شهرستان با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی گسترش می یابد و در این میان مشارکت مردم نقش تعیین کننده ای دارد.
توحید سلیمی خاطر نشان کرده بود: بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در طی سال 92 ، 900 نفر از جاذیه ها و آثار تاریخی شهرستان سلطانیه بازدید کردند که این تعداد در سال به رقم 6 هزار نفر رسید که افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه نیز در این ارتباط گفته بود که ماندگاری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در شهر سلطانیه به ایجاد اقامتگاههای دائم و موقت نیاز دارد.
سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.