مدیر کل کمیته امداد استان زنجان یکی از سیاست‌های این نهاد را توانمندسازی مددجویان خواند و گفت: تعداد خانوارهای معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد نسبت به سال گذشته کاهش ۶ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کمیته امداد توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است تا با اشتغالزایی برای این افراد از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد کاهش 6 درصدی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد هستیم، گفت: رفع نیازهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و هدایت آن‌ها به سمت توانمندسازی از اولویت های این نهاد است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با ایجاد روحیه و فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان زمینه استقلال معیشتی و خودکفایی فراهم می شود.

صفری با یادآوری اینکه سالانه باید 10 درصد از خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد از طریق اشتغالزایی از چرخه حمایتی کمیته خارج می‌شوند، گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون یک هزار و 95 خانوار از این چرخه خارج شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان جزو خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: به این خانوارها خدمات مختلفی از جمله خدمات مسکن و ساختمان، برگزاری اردوهای زیارتی، فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی، اشتغال و خودکفایی ارائه می شود.

به گفته وی، پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، وام‌های ضروری و کارگشایی و پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان نیازمند در حوزه حمایت های اجتماعی انجام می شود.

این مقام مسئول تعداد خانوارهای برخوردار از خدمات مستمر کمیته امداد را 18 هزار و 741 خانوار خواند و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 11 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک معیشت به خانوارهای تحت پوشش پرداخت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.