دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: خانه کار گر استان زنجان استان از نبود یک مکان مناسب آموزشی و اداری و،بدهی های به ارث رسیده رنج می برد که برای برون رفت از این وضعیت بحرانی نیاز به همت مسولین مربوطه داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر نجاری ، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، در دومین جلسه با مدیران کل امور اجتماعی فرهنگی، جذب سرمایه گذاری استانداری، تامین اجتماعی و نماینده اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان،  با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی این خانه ، گفت: متاسفانه این تشکل آن‌چنان که باید مورد توجه مسئولان قرار نگرفت و همین امر موجب تضعیف جایگاه این تشکل شده که امیدواریم در دولت دوازدهم تدبیر و امید از حمایت های لازم برای احیای جایگاه واقعی این تشکل کارگری برخوردار باشیم.
نجاری ، با اشاره به نبود محل مناسب و درخور شان جامعه کارگری اشاره و ابراز امیدواری کرد: با حمایت دولت و دستگاه های مرتبط را در خصوص اختصاص یک قطعه زمین به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع در اختیار این خانه قرار گیرد تا از طریق این واگذاری نسبت تجمیع دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر و محل آموزش برای فرزندان اعضا و خود تشکیلات اقدام شود.
وی، همچنین با بیان اینکه  این  میسر نخواهد شد مگر با همراهی دولتمردان با خانه کارگر استان، ادامه داد: این خانه همواره از نبود یک مکان مناسب آموزشی و اداری و بدهی های به ارث رسیده از سالهای قبل رنج می برد که برای برون رفت از این وضعیت بحرانی نیاز به همت مسولان مربوطه داریم.

مسیح اله سلطانی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات جامعه کارگری اظهار کرد: بخشی از این مشکلات صنفی است که در ابتدا نیازمند همت خود خانه است، چرا که تشکیلات بیشتر متکی به خود است تا دیگر دستگاه ها البته ما نیز در حد و توان خود این تشکیلات را حتما حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.
وی ، با بیان اینکه متاسفانه دولت خودش هم دچار مشکلاتی در راستای پرداخت حقوق ۶۰۰۰۰ هزارمیلیارد تومانی بازنشستگان  که باید از جیب خود متقبل شود تا این بخش از جامعه دچار مشکل نشوند.

سلطانی همچنین به باز تعریف منابع مالی از طریق اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی برای این تشکیلات اشاره کرد و گفت: اداره کل می تواند از طریق ارتباطاتی که دارد منابع پایداری برای خانه کارگر ایجاد کند که ضمن پرداخت بدهی های این تشکیلات، به ارائه خدمات در حد قابل قبول برای اعضاء نیز بپردازد .

 مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری زنجان، در بخش پایانی سخنان خود به پروژه های عمرانی بیست ساله ای اشاره کرد و گفت: ما برای اتمام این پروژه ها باید بودجه تعریف کنیم که متاسفانه با شرایط موجود تامین بودجه نیز با دشواری های مختلف مواجه است.

مسعود علیاری مدیر کل تامین اجتماعی استان نیز در ادامه ایجاد درآمد پایدار به خانه را از اولویت‌های این تشکل بر شمرد و گفت: این خانه نماینده بیش از پانزده هزار نفر در استان است ، بنابراین جهت پویایی و تحرک این تشکل قبل از هر چیزی باید به درآمد پایدار آن چاره ای اندیشید که به اعتقاد من پرداخت حق عضویت از طریق شرکتهای بزرگ و کوچک بصورت مستمر و ماهانه میتواند بخش عمده مشکلات این تشکل را بر طرف کند.
علیاری ، همچنین به سوء مدیریت مسولان وقت هم اشاره‌ای کرد و گفت: خوشبختانه حضور فردی که آشنا به کار تشکیلاتی است خود نقطه قوت و مثبتی است که امروز شاهد آن هستیم و انشاءالله با پیگیری های دبیر جدید خانه کارگر بخش دیگری از مشکلات بر طرف شود که ما نیز آمادگی خود را برای هرگونه همراهی اعلام می کنیم.
وی به مشکل کارگران فصلی هم اشاره ای کرد و گفت: در برخی استان‌ها شهرداری یک محلی را برای بیکاران یا همان کارگران فصلی در نظر گرفته که در نوع خود قابل تحسین است امیدواریم با پیگیری های خانه و همراهی شهرداری و شورای شهر بتوانیم شاهد تعبیه یک مکان مناسب برای این کارگران باشیم که هم کمک به این عزیزان خواهد بود و در نظم ظاهری شهر نیز کارگر خواهد بود.
علیاری در پایان این جلسه از عملکرد کانون بازنشستگان هم اظهار رضایت کرد و گفت: خوشبختانه رابطه خوبی میان سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان ایجاد شده و مطالبات بسیار منطقی و اصولی پیگیری می شود.

  مسعود اطاعتی، مدیر کل جذب سرمایه گذاری استانداری زنجان، نیز با بیان اینکه ما استعداد های درخشان در استان کم نداریم و با توجه به این ظرفیت ها میتواند ما را در بهتر اداره شدن شهر یاری کند، اظهار داشت: اعتقاد داریم با مدیریت بهتر می توان از بن بست رهایی یافت.

گزارش خبری : زهرا ملابابایی
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.