به گزارش ایرنا، یحیی رحمتی پنجشنبه شب در جلسه ستاد سفر استان زنجان افزود: مجموع ظرفیت به نفر هتل های استان 511 تخت، 486 نفر در مهمانپذیرها، 133 نفر در هتل آپارتمان ها، 110 نفر در مسافر خانه ها، 120 نفر در اقامتگاه های بومگردی، 4100 نفر امکانات مربوط به آموزش و پرورش و علاوه بر ان 2 هزار نفر ظرفیت اسکان سایر واحد های اقامتی در نظر گرفته شده نوروز در مهمانسراهایو ادارات و خوابگاه های دانشجویی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان کرد: به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در تردد و حمل و نقل مسافران و گردشگران در جاده ها برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه های مختلف در دستور کار قرار دارد.
رحمتی افزود: در راستای ارتقای ایمنی سفرها و سطح کمی و کیفی خدمات حمل و نقل و همچنین با هدف نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و مؤسسات فعال در این حوزه کمیته ویژه تشکیل می شود.
وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تبلیغات متمرکز و مشترک با نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر استان و جلوگیری از موازی کاری در تهیه و چاپ اقلام تبلیغاتی و برنامه‌ریزی برای استقرار در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اهمیت زیادی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطر نشان کرد: تبلیغات ورودی شهر با آشفتگی های مواجه است و لزوم توجه به این موضوع از سوی ارگان متولی امری ضروری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: در حوزه بهداشت به طور عمده رویکرد آموزش، بهداشتی و پیشگیری قرار دارد و نظارت های بیشتری در این بخش انجام می گیرد.
پرویز قزلباش افزود: در ایام نوروز با همکاری کارشناسان بر تمامی مراکز تهیه و توزیع عرضه مواد غذایی وسایل حمل و نقل ،مواد غذایی و ایستگاههای مسافر بری ، راه آهن، آب آشامیدنی شبکه های بهداشتی روستایی نظارت جدی شده و نمونه برداری از مواد غذایی و ساماندهی از دستفروشان نیز در دستور کار قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: این واحد دانشگاهی برنامه هایی را برای چهارشنبه آخر سال، ایام نوروز و 13 فروردین مورد توجه قرار داده و خدمات رسانی بهتری را انجام خواهد داد.
وی بیان کرد: در تمامی ایام نوروز بیمارستان های استان با تمام ظرفیت در آماده باش کامل هستند و با سازو کارهای فراهم شده پزشکان و متخصصان مقیمنیز آماده ارائه خدمات دهی بیماران و و به گروههای هدف خواهند بود .
قزلباش افزود: برای چهارشنبه آخر سال و خدمات دهی مناسب به مصدومان احتمالی بیمارستان های شهر زنجان نیز در اماده باش کامل خواهند بود و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان نیز ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته طرح پلیس راه از 24 اسفند و طرح نوروزی از ابتدای 28 اسفند تا پایان 14 فروردین سال آینده اجرا می شود.
سرهنگ جعفر کردلو با اشاره به راه اندازی قرارگاه نوروزی در مقر نیروی انتظامی استان اشاره کرد و افزود: این قرارگاه وظایف دستگاه‌های معین طی ۲۴ ساعت را رصد خواهد کرد علاوه بر ان ضعف‌ها و کاستی‌ها در رسیدگی به تصادفات نیز بررسی می شود.
وی بیان کرد: ۲۴ ایستگاه انتظامی در ایام نوروز ایجاد خواهد شد و در بحث های فرهنگی، راه اندازی گشت های محسوس و نامحسوس برای پیشگیری از وقوع جرائم رحوزه استحفاظی استان نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان نیز ادامه داد:کشیک‌های آشکار و نهان نیروی انتظامی در سطح شهرهای زنجان راه اندازی می شود و این کار با هدف کاهش جرایم همانند سال گذشته در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: این ستاد در خواست دارد ۲۰ دستگاه خودروی برای راه‌اندازی گشت‌ های انتظامی همانند سال گذشته در اختیار نیروی انتظامی استان زنجان قرار گرفته و علاوه بر آن عوامل نیروی انتظامی در راستای روان‌سازی ترافیک در مراکز تفریحی و مناطق پرترافیک حضوری فعال و موثر خواهد داشت.
کردلو خاطر نشان کرد: در ایام نوروز بر300 تیم خودرویی اعم از گشت های آگاهی ، راهور، پیشگیری و بیش از 100 تیم موتور سیکلت نیز در این ایام همکاری می کنند و برای تقویت از مرکز نیز تقاضای نیروی کمکی شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: با هماهنگی ارگانهای مربوطه 16 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان زنجان مستقر شده که از این تعداد 10 پایگاه ثابت و 6 پایگاه موقت و هشت اکیپ پشتیبان که در هر استان یک اکیپ پشتیبان فعالیت خواهد کرد.
غفور آقاجانلو افزود: ۱۸ ایستگاه راهنمایان نوروزی در این استان برپا خواهد شد که در محورهای مواصلاتی و ورودی‌های شهرهای استان خدمات دهی خواهند کرد..
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: در ایام نوروز ۱۱۰ نفر از نیروهای امداد و نجات، ۲۵۰ نجاتگر داوطلب و ۱۲۵ نفر از سازمان جوانان نیز در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی حضوری فعال خواهند داشت.
وی بیان کرد: ۱۹ دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه خودرو و ۱۴ دستگاه خودرو کمک‌دارو ، ۹ دستگاه موتور آمبولانس نیز در این ایام استفاده خواهد شد.
به گفته وی، تیم‌های واکنش سریع نیز در شعب استان آماده ار ائه خدمات بوده و علاوه بر آن در طرح امداد و نجات نوروزی از تیم‌های امداد و نجات خواهران و تیم امداد و نجات کوهستان نیز استفاده خواهد شد .
آقاجانلو همچنین از میزبانی استان زنجان برای برگزاری دوره بازتوانی امداد و نجات شمالغرب کشور خبر داد و گفت: این دوره تا ۱۴ اسفند در استان زنجان برگزار خواهد شد.
شهردار زنجان نیز در ادامه این جلسه از آمادگی کامل این نهاد برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: این نهاد تلاش می کند خدمات مناسبی را به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه کند.
مسیح الله معصومی افزود: طبق برنامه ریزی ها، ممنوعیت حفاری ها از 15 اسفند تا 15 فروردین سال آینده در سطح شهراعمال می شود و از طرفی شهرداران مناطق کارهای خود را از ازقبیل آذین بندی میادین، نصب المان ها در سطح شهر، شستشو و آماده سازی سرویس های بهداشتی را شروع کرده اند.
وی اظهار کرد: بحث لکه گیری آسفالت به ویژه خط کشی معابر با اعتباری بالغ 500 میلیون تومان انجام می گیرد و آماده سازی سی ان جی ها برای ارائه خدمات بهینه ، ارائه و معرفی ایلیکیشن و اینترنت رایگان نیز ازدیگر برنامه های شهرداری برای استقال از نوروز است .
شهردار زنجان ادامه داد: یکی از برنامه های مهم شهرداری در ایام نوروز راه اندازی تورهای زنجان گردی است و این کار با هدف معرفی جاذبه های تاریخی شهر انجام می گیرد.
وی یاداوری کرد: برای رفاه خاطر شهروندان نیز بازارچه های موقت عرضه مستقیم محصولات کشاورزی نیز در چند نقطه شهر در حال آماده سازی است که به زودی به پایان می رسد.
معصومی افزود: شهرداری برای روز 13 فروردین روز طبیعت نیز خدمات مورد نیاز به شهروندان از قبیل توزیع کیسه های زباله با هدف جمع اوری زباله ها و رها نکردن آن در دامان طبیعت واطلاع رسانی لازم از وقوع اتش سوزی احتمالی را نیز ارائه خواهد کرد.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نیز ادامه داد: این اداره کل با 164 دستگاه اتوبوس و دیگر وسائط نقلیه با 2هزار و 40 راننده در قالب 37 شرکت آماده ارائه به مسافران نوروزی است.
علی مدقالچی افزود: با هماهنگی انجام گرفته با شرکت های امداد خودرو و گشت های راهداری نیز آماده ارائه خدمات به مسافران خواهند بود.
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خاطر نشان کرد: ایجاد پایانه های مسافر بری موقت به منظور ساماندهی در ایام نوروز و تهیه نرم افزار صدای مسافر به مظور بررسی عملکرد بخش حمل نقل از دیگر برنامه های این اداره کل در ایام نوروز است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.