میر حیدر رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشودگی 100 درصد جرایم قابل بخشش مودیان مالیاتی در منابع مالیاتی مشاغل، اشخاص حقوقی، تکلیفی، ارزش افزوده از جمله برنامه های تشویقی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان است.
وی با اشاره به تاثیرات پرداخت مالیات در توسعه و رفاه کشور تاکید کرد: مالیات دریافتی پس از واریز به خزانه دولت و بعد از تخصیص اعتبارات، برای توسعه امور عمرانی، بهداشتی، آموزشی و رفاهی استان هزینه می‌شود.
رضوی اظهار کرد: به منظور تکریم مودیان مالیاتی و در اجرای ماده 191 قانون مالیات های مستقیم و تصمیم های گرفته شده و به منظور تسریع در فرآیند وصول بدهی و جلوگیری از اتلاف وقت مودیان، 100 درصد بخشودگی جرائم قابل بخشش مودیان مالیاتی در منابع مالیاتی مشاغل، اشخاص حقوقی، تکلیفی و ارزش افزوده برابر تفویض اختیار انجام شده و مفاد قانون مالیاتهای مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار اداره کل امور مالیاتی استان زنجان قرار دارد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و در جهت تکریم ارباب رجوع و کمک به چرخه اقتصادی و همچنین حمایت از واحدهای تولیدی، بنگاه های اقتصادی و صاحبان مشاغل، چنانچه تا 20 اسفند ماه سال جاری مودیان محترم نسبت به پرداخت اصل مالیات خود اعم از مالیات اشخاص حقوقی، مشاغل، ارزش افزوده، اجاره املاک و غیره اقدام نمایند، از 100 درصد بخشودگی جرائم قابل بخشش بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در قانون مالیات های مستقیم جرایمی وجود دارد که طبق قانون غیرقابل بخشودگی است، خاطر نشان کرد: طبق ماده 192 قانون مالیات های مستقیم، جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر از جمله جرائم غیرقابل بخشش است و حکم این ماده در مورد درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه های تسلیمی و یا هزینه های غیرواقعی نیز جاری به شمار می آید.
رضوی با اشاره به ماده 194 قانون مالیات های مستقیم ادامه داد: مودیانی که اظهارنامه های آنان مورد رسیدگی قرار گیرد در صورتی که درآمد مشمول مالیات قطعی با رقم اظهار شده از طرف مودی بیش از 15 درصد اختلاف داشته باشد علاوه بر تعلق جرائم مقرر که قابل بخشش نخواهد بود تا سه سال پس از ابلاغ مالیات مشخصه قطعی از هرگونه تسهیلات و بخشودگی های مقرر در قانون مالیاتها نیز محروم خواهند شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: همچنین طبق ماده 201 قانون مالیات های مستقیم هرگاه مودی به قصد فرار از مالیات از روی علم و عمد به ترازنامه و حساب سود و زیان یا به دفاتر و اسناد و مدارک خلاف واقع استناد و یا سه سال متوالی از تسلیم اظهارنامه و ترازنامه سود و زیان خودداری کند، علاوه بر جریمه ها و مجازات های مقرر از تمامی معافیت ها و بخشودگی های قانونی در مدت مذکور محروم خواهد شد.
وی با اشاره به جایگاه قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در شفاف‌سازی معاملات ابراز کرد: برخی از فعالان اقتصادی مخالف شفاف‌سازی هستند و امیدواریم با فعال‌سازی کامل سامانه‌های یکپارچه مالیاتی وصول مالیات با عدالت بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مالیاتی در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به‌ ویژه تحقق کامل مالیات بر ارزش افزوده، اضافه کرد: برنامه‌های اداره کل امور مالیاتی به‌ ویژه در حوزه دریافت درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده و واریز سه درصد به‌ حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح استان در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی همشهریان و هم استانی‌ها است.
رضوی افزود: بر این اساس درآمدهای مالیاتی می‌تواند به‌ عنوان یک ابزار مالی و اقتصادی کمک شایانی به توزیع مناسب ثروت در کشور و ارائه خدمات با کیفیت و عادلانه‌تر و همچنین ارتقای سطح عمومی کیفیت زندگی هم‌وطنان و همشهریان کند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.