هدایت صفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: توانمندسازی مددجویان و کاهش آمار افراد تحت حمایت ازجمله سیاست‌های مهم کمیته امداد به شمار می رود و بر همین اساس تعداد خانوارهای معیشت بگیر استان زنجان 6 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 95 کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند و در این میان خدماتی از قبیل مسکن، برگزاری اردوهای زیارتی، فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی، اشتغال و خودکفایی از جمله خدماتی است که در راستای حل مشکلات آنها پرداخت می شود.
صفری افزود: در کنار توجه به توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ارائه خدمات ضروری و موردنیاز جامعه هدف ازجمله پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، وام‌های ضروری و کارگشایی و پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان نیازمند از سرفصل‌های خدمتی این نهاد در حوزه حمایت‌های اجتماعی است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: با رویکرد توانمندسازی سالانه 10 درصد از خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد از طریق ایجاد اشتغال، مددکاری تخصصی و حقوقی از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند که تعدادخانوارهای خارج شده از چرخه حمایتی طی دی سال گذشته تاکنون به یکهزار و 95خانوار رسیده است.
وی بیان کرد: تلاش می شود با ایجاد روحیه و فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زمینه استقلال فکری، معیشتی و خودکفایی آنها در یک بازه زمانی مشخص فراهم شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: توجه به رفع نیازهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و هدایت آنها به سمت توانمندسازی از اولویت‌های مهم کاری این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی است.
به گزارش ایرنا، از مجموع خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 18 هزار و 741 خانوار از خدمات مستمر این نهاد در سطح استان بهره‌مند هستند.
هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردارند که 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی از جمله آنها هستند.
6085/7320
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.