سعید امیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در زمان حاضر وزنه برداری زنجان از نبود خانه وزنه برداری در رنج است و امید می رود با تعامل و همکاری دستگاه های ذیربط ازجمله اداره کل ورزش و جوانان استان، این رشته ورزشی زنجان، صاحب خانه شود.
وی با بیان اینکه باید کمک شود تا هیات وزنه برداری استان زنجان به این خواسته خود دست یابد، اظهار کرد: زنجان در ورزش وزنه برداری، موفق و توانمند است و وزنه برداران شایسته زنجان در میادین کشوری حرف های زیادی برای گفتن دارند.
امیدی با تاکید براینکه وزنه برداری زنجان بی حاشیه و بر پایه دوستی و اخلاقمداری به مسیر خود ادامه می دهد افزود: طی چهار سال اخیر، 53 نشان ملی و بین المللی توسط وزنه برداران زنجانی کسب شده که از این تعداد، هشت مدال در سال 96 به دست آمده است.
وی با اشاره به اینکه همت و تلاش ورزشکاران و پشتیبانی های خوب و مناسب اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در کسب موفقیت های این رشته ورزشی زنجان، نقش مهمی داشته است، تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف و برنامه ها و دستیابی به چشم انداز ترسیم شده، نیاز به حمایت های مالی است و هیات برای جلب و جذب حامیان مالی مناسب تلاش وافر دارد.
امیدی افزود: زنجان در این رشته ورزشی از وجود مربیان مجرب و کاربلد برخوردار است و از فدراسیون انتظار دارد که با دعوت از آنان به تیم ملی، از جودشان در جهت ارتقا سطح توانمندی و فنی وزنه برداران استفاده کند.
دبیرهیات وزنه برداری استان زنجان نیز گفت: این رشته ورزشی زنجان به لحاظ خانه وزنه برداری در تنگنا است و هرچند در گذشته در این رابطه قول های مساعدی داده شده، اما تاکنون رنگ حقیقت به خود نگرفته است.
داود وثیقی افزود: 'علی جوان' مدیر سابق اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، قول تحویل یک باب خانه وزنه برداری را داده بودند که با تغییر مدیریت در این اداره کل، این وعده تاکنون محقق نشده است.
وی تصریح کرد: اگر این وعده محقق شود در این صورت نه فقط رشد و توسعه این رشته ورزشی زنجان شتاب می گیرد بلکه می توان میزبانی مسابقات بین المللی را نیز عهده دار شد.
وثیقی افزود: در حال حاضر، این رشته ورزشی زنجان از وجود چهار سالن اختصاصی در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده بهره مند می باشد که از میان این سالن ها، فقط سالن اختصاصی شهید رجایی واقع در مجموعه ورزشی 15 خرداد زنجان (امجدیه) به صورت استاندارد است.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر 200 وزنه بردار مرد و زن زنجانی به صورت رسمی و بیمه شده، تحت پوشش هیات فعال هستند که 20 نفر آنان را بانوان تشکیل می دهد و مابقی نیز مرد هستند و ورزشکاران مرد زیر نظر 11 مربی مرد و ورزشکاران زن نیز زیرنظر 'پروین نوروزی' تمرین می کنند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.